lördag 6 december 2008

God förmiddag! Jag har haft lite datastrul i veckan, därav inga inlägg. Men nu är det helg, och lugnet har lagt sig, och jag tänder ljus i vanlig ordning :)
Att kura skymning passar mig alldeles utmärkt. Det är mysigt med alla lampor och ljus, och så syns inte dammråttorna lika bra som i vårsolens obarmhärtiga sken.
Dessutom ser man själv en aning mjukare ut i anletsdragen i skenet från ett stearinljus. Tvärt emot hur man brukar se ut i en provhytt i färd med att frustande prova det ena plagget efter det andra som ändå inte passar. Finns det något mer stressande?
Nä...tacka vet jag Liljeholmens!

Det här är "Ojas hylla" i köket. Under 6 år har jag köpt ljuslyktor av barnens kusin, och i år fick de en alldeles egen plats där de kan lysa med sina små bilder av småstadsidyll och landsbygd.
Nu ska vi ställa oss i ordning inför dagens lilla julafton... den årliga träffen med mina kära bröder och deras familjer. I år är det bror C-G som står för värdskapet.
Må så gott nu allesammans önskar Gunilla med en
kram!

2 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej!
Vilka mysiga bilder...Hoppas att det var roligt på eran lilljulafton. Må så gott. Kram Camilla

Katta sa...

Hallå där! Är det barnens kusin som målat ljuslyktorna? otroligt fint i allafall.Jättefint plåthus du har med och så söta små snötussar i fönstret.Hoppas ni har en trevlig lilla julafton.Önskar dej en riktigt fin andra advent, kram Katta