tisdag 14 juli 2009

Uteliv

På sommaren lever vi mestadels uteliv.
Vattenlek med både vanligt och "konstgjort" regn.
Kusinerna B har det blött och trevligt.


Nu börjar solen skina igen, men pionerna slokar av allt vatten.
Blomhuvudena blir så tunga.
Jag trivs bättre i de här (ute)rummen den här årstiden. Inomhus tycker jag det blir mest ratigt när man springer ut och in hela dagarna.


Lite penseér runt pilträdets fot blir lite gulligt.
Grillkåtan syns i fonden.

På närmare håll ser det ut så här. En gammal hemmagjord stege räddade jag från att få åka på "Lia" (soptippen). Med lite blommor och smått och gott kommer den att kunna leva många år till.


Odling i lämplig omfattning (för närvarande i alla fall).
Två pallkragar med lite grönt och snigelätet. Charmigt och shabby chic så det förslår :)
Hoppas ni alla har en riktigt skön sommar!
Nu väntar hängmattan på mig.
Kram från Gunilla!

7 kommentarer:

Katarina sa...

Tack så mycket för skjutsen!
Önskar dig en skön och välbehövlig semester. Kram Katarina.

Britt-Marie sa...

Ha det nu riktigt skönt i sommar och njut rejält av ledighet!
*kram*
BM

Hannis sa...

Härliga utebilder!

Hoppas att du får en skön och lång ledighet.

Kram Hannis

Katta sa...

Den stegen är ju hur fin som helst.Bra att du räddade den från Lia.Vattenslangen här på gården har varit mina barns bästa leksak denna sommar med i allafall när solen skinit och gräsmattan har då fått vad den behöver.I dag har vi äntligen soligt igen så vi åker till vattnet. Kram Katta

jojo! sa...

Ha en skön semester Gunilla!
Tack för en mysig stund hos er i "kojan" på Dunder!Ni gör ett otroligt jobb!!
Kram från Månica

Cattis sa...

Så härligt det ser ut hos er!

Här är också vackert så det räcker. Jag älskar sommaren och njuter så mycket det bara går :D

Kram
Cattis

Ullet sa...

Vad snygg du är! *ler stort* :) Härliga bilder förresten! :)