lördag 13 juni 2009

Regnet öser ner...

...och jag försöker summera veckan som gått.En vecka kantad av skolavslutningar i dagarna tre. Eftersom det hos oss fortfarande är tradition att fira i kyrkan har jag haft det lite klurigt att försöka hitta på något trevligt för barnen och ungdomarna.
Min Gud är nämligen INTE de hårda kyrkbänkarnas Gud, utan en mycket levande Gud som finns med i både glädje och allvar. Därför ville jag prägla avslutningarna med den känslan av glädje och förhoppning, men även känslan man kan känna av ovisshet, uppbrott och farväl.
Den största händelsen i veckan var att min lilla "Tildi" tog studenten den 11/6. Älskade barn. Vart har åren tagit vägen??

Oturligt nog stod regnet som spön i backen när det var dags för flakåkning.
Men studenterna tjoade och skrek ändå :)

Solen började värma till vår glädje senare på kvällen.
Redo för nya strapatser i livet!
Vi önskar Dig allt gott inför framtiden.
KRAM!

Ett litet axplock av all blomsterfägring Tildi fick. Dessutom grattades hon med en hel massa fina presenter från nära och kära.

Och så visar jag bilbilder igen!!!! Kul va?
Det var veteranbilsrally i Tåsjödalen i dag. Har aldrig varit med om ett sånt evenemang förut.
Min svärfar hanterade paint-ball bössan likt den värsta cowboy, och bommade endast ett skott. Men jag kan ju säga att det inte var av tur utan av skicklighet han sköt som om det vore vildaste västern. Vapenhandlare som han är :)

En del har bakluckeloppis. Jag har backluckecafé.
Dagen till ära med tårta eftersom svärfar fyllde år.

En fika är ALDRIG fel!

En vacker vy över Tåsjön !

Sista stationen i "rallyt". En precisionsövning lite klurig att förklara. Jag har en förmåga att veckla in mig i saker och ting, så jag nöjer mig med att berätta att VI VANN HELA RALLYT!!!
Snacka om nybörjartur :)
Må så gott på lördagkvällen. Nu ska jag sträcka ut mig i soffan och mysa till något bra på TV:n, men förmodligen kommer jag att börja snarka tämligen omgående.
Kramelikram från Gilla!

9 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Grattis till vinsten och bakluckecaféet -- hoppas det är påået en annan gång i sommar -- meddela öppettider vettja!
*kram*

Katta sa...

Stort grattis till Tildi!!! Skönt att ni fortfarande firar avslutningarna i kyrkan det görs tyvärr inte här.Här står också regnet som spön i backen man blir så less. Hoppas du snarkar gott i soffan, kram Katta

Kathys Home sa...

Å så kul med vinst :) Å vad trevligt med bakluckefika...en ny idé att ta efter kanske !!:) Ja, vi hade det likadant här hos oss på studenten regn och åter regn...Jag funderade också...herregud, vad tog tiden vägen min lilla pojke är nu stor och tar studenten...suck!! Ut i livet, tur att jag skall öppna café så han kan jobba hos mig i sommar..:-)//Ha det gott kram kat

Svägruskan sa...

Stort Grattis till vinsten! Vilket härligt fika ni hade med, en GRÖN tårta! Ja vad annars...fniss! Tack för en trevlig studentkväll! kram Svägruskan och Bror-din

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hejselihej!!! Tack så hjärtligt!!!
Hihi..kul med bakluckecafe!!
Kram Millan♥

Katarina sa...

Tack så mycket för Indiana Jones spexet i kyrkan. Alla som jag kunde se satt och log i sina bänkar. Du är en fantastisk människa som törs bjuda på dig själv. Det var roligt, spännande och tankeväckande.
Kram Katarina.

färg o form sa...

Tjohooo! Såå hääärligt med studenten, man blir lite tårögd, de har hela livet framför sig. Min grabb tar studenten nästa år....ska bli riktigt myyysigt. Grattis till vinsten av Rallyt, ibland kan det vara bra att vara nybörjare.
Må gott Hannah

Therese sa...

Men så roligt att se lite bilder från nästan hemma trakten i bloggvärlden, det är så fint i tåsjödalen :-)

H ennA sa...

Hoppas ni slipper regnet i midsommar! Här har det lovats ganska mycket regn imorgon, om vi har tur så kanske solen skymtar mellan varven ;-)

Trevlig midsommar!

Kram Anne