fredag 15 januari 2010

Mot kusten...och hem igen.

I måndags styrde jag kosan mot Härnösand.
Som ressällskap fick jag med mig Tildi :) som jag "slängde" av på Alnö.
Morgonsolen sprider sina gyllene strålar ...
...och efter några timmar var solen obarmhärtig. Den står så lågt på himlen
så här års, och det blir lite problematiskt när lilla jag inte når upp till solskyddet.
Nåväl...jag kom lyckligt och väl fram till ett vintrigt och vackert
Härnösand.
Grinden till Vårsta trädgård är stängd och väntar på en kommande vår
och sommar med prunkande blomster.
I väntan på vårvinter, vår och sommar
tar vi en fika på Café Rutiga duken.
Ha en skön helg önskar Gunilla,
hemma på Grindelunda igen!

3 kommentarer:

Katta sa...

Åh fy det är så jobbigt när solen ligger i ögonen när man kör.Skönt att ni har sällskap av varandra under era resor i allafall. Ha en bra helg på Flata, Kram Katta

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej på dig!
Hoppas att du mår bra och har haft det bra på "kusten".
Jag har bytt adress till min blogg så om du vill får du gärna byta den i länken. Tack isf. Må så gott och massor av kramar.

Unknown sa...

Så spännande med husbygge! Vi funderar också på att bygga och det är så kittlande. Men jag är också lite sugen på att plugga ett par år nu, så då blir det till att vänta med bygget. Ni verkar ha ro och mycket kärlek i ert livspussel. Det är alltid inspirerande att läsa din blogg, även om det finns mindre tid med två barn hemma...!
Stor kram
Pia