fredag 14 maj 2010

En solig men blåsig dag i Härnösand

I tisdags den (11/5) styrde jag kosan mot kusten för en dag.Ett besök på Biskopsgården där vi blivande diakoner
hade ett personligt samtal med biskopen inför den stundande vigningen
den 13 juni stod bl.a. på dagordningen. (oj, vilken lång mening det blev)
På eftermiddagen träffades vi på Vårsta för att få en genomgång
av vigningsmässan. Det var så att tårarna kom när jag läste löftena jag och mina kamrater kommer att säga JA till. Helt klart något STORT!

Dukat för vårbuffé i Biskopsgården.
Kvällen avslutades med en härlig måltid tillsammans.
En rolig detalj var att servetterna var vikta som biskopens mitra :)
När kvällen var sen bilade jag så hemåt till Jämtland igen.
På nyheterna fick jag höra om det tragiska trippelmordet som skett samma kväll, och kände med ens att det soliga vackra Härnösand jag mött tidigare på dagen med ens förbytts av mörker och tragik.
Tankar och böner till de drabbade finns i mitt huvud.
Kram från Gunilla på Grindelunda!

1 kommentar:

Lena sa...

Så viker jag servetterna vid varje speciellt tillfälle...och det var det denna kväll.