måndag 11 maj 2009

I lördags begav sig jag och några kollegor på kurs till Härnösand......Efter ett tag behövde vi göra en bensträckare, och hittade en trevlig p-plats vid en vacker sjö.
Detta var vad vi hittade i dikesrenen!!! Hur kan folk vara så grisiga att de bara stjälper ur det som finns i bilen. Jaja...och vi människor skall vara skapelsens krona, vi som fått i uppdrag att förvalta jorden och vad som är därpå! Har vi lyckats...NOPE.
Hemma i Ström igen igår fick jag en present av min kära svägerska M som jag tydligen lyckats hjärntvätta med mitt dillande om DIAKONGRÖNT :) En vackert grön och skön kopp att FIKA ur. Tusen tack M!

Vi kör vidare på den gröna linjen. Här en pelargon som jag lyckats få liv i igen efter vintern. Känner mig riktigt stolt.

Och ute i Vinkelboda växer det lite här och där i krukorna.
Några krasse - och luktärtfrön har tagit fart. Liksom Dahliaknölen som sovit i en påse i källaren i vinter.
Sen kan jag sätta mig och njuta av en kopp te i lugn och ro i min lilla fristad.
Må så gott allesammans önskar Gunilla på Grindelunda.

8 kommentarer:

Svägruskan sa...

Jag säger bara: Grönt är skönt!

strömmas sida sa...

Vilken fin kopp. Grönt är en så fin färg.
Grattis till alla medaljerna i familjen stark *ler*.

kram
strömma

Barbro sa...

Hej,
Jag såg inte när ni åkte förbi för jag hamnar i en egen liten bubbla när jag är i växthuset. Idag åt jag lunch där och det kom en störtskur som smattrade härligt.

Ni får stanna till nästa gång och ta en fika. Men jag har inte lika snygga muggar förstås...

Fjällbruden sa...

Visst är det trist med all SKIT efter vägarna.
I somras åkte jag och gubben till Ikea. Stannade och fikade vid en skogsbilväg. Det luktade konstigt i skogen men fikat var gott iaf. När vi åkt en bit började det lukta skit i bilen... blä. Det visade sig att jag klivit precis där någon tömt latrin från husvagn/bil. Det var riktigt illa. R tvärstannade bilen så jag fick rensa skorna och springa på en lägda för att försöka rengöra skorna. Han sa också "inte nog med att du kliver i skit, du drar in det i bilen också"... Haha gud vad jag skrattade för det är typiskt att sånt här drabbar mig.
Bättre att skratta åt eländen och ingen större skada skedd.
Ha det bra!

Katarina sa...

Grönt ÄR skönt! Kram Katarina.
Oj råkade härma den första (svägruskan) men såg inte det förrens nu.

Katta sa...

Diakongrönt! :) Ny nyans för mej men jag gillar den. Visst är det tråkigt när det skräpas ner, här kan man också få se både det ena och det andra.Ha en bra helg, kram Katta

Katta sa...

Jo då visst har min inbjudan kommit, får se hur det funkar enligt tidsplanen bara.Kram Katta

Linneagården sa...

Fy vad folk skräpar ner, tråkigt!!

Härlig grön kopp, passar dig!
Hoppas ni har haft en bra helg. Här har vi grillat & träffat kompisar. Jag riktigt längtar & saknar att gå på kyrkis, men jag jobbar ju nästan ALLA måndagar & onsdagar....phu..
Hur länge kör ni?

Trevlig kväll, Kram /madelene