fredag 22 maj 2009

Mösspåtagning och Kristi Himmelsfärdsdag.

I onsdags var det mösspåtagning för 2009 års studenter.
Vår "lilla" Tildi är en av dem. Nu räknar hon dagarna till STUDENTEN, och jag fattar inte vart åren tagit vägen.
Och nu kommer våren på allvar i Kristi Himmelsfärdstid.
40 dagar efter påsk kommer denna dag. Den dag då den uppståndne Kristus lämnade sin synliga tillvaro på jorden, men med ett löfte om att alltid vara närvarande, fast på ett annat sätt. 10 dagar efter himmelsfärden firar vi Pingst.


Jag och Tildi åkte iväg tidigt på gökotta för att sjunga med kyrkokören. Mycket trevligt.
Men det goda fikat hoppade vi över p.g.a. att arbete väntade på Vårans.

Mer avverkning och dragande av ris väntade där.
Passade på så ofta jag kunde att gosa med min lille favoritkille Sigge gos.


En vågbrytare under konstruktion på Vårans. Jag ser redan nu var jag kan plutta ner blomster mellan stenskarvarna :)

Walk on water!
Två goda vänner på fundersam promenad.
Maja och Sigge!
Kram från Gunilla på Grindelunda!

4 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Härligt...ja tiden går fort med våra kära...nyss var de ju små i vagn ju! Och vi blir inte ett dugg yngre, åtminstone inte inuti...*ler*

Ha en skön helg!
*kram*

Anonym sa...

Hej på dig, vad mysigt det var att se mösspåtagningen, nog går åren fort... men på oss syns det inte *S* Jag ser att det är fler som tagit de första stegen i sjön, våran lilla Tessan premiär badade nu i helgen med ett glatt skutt.... Kram Mia

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ja nog går tiden fort! Man utvecklas ju med barnens utveckling och själv tycker jag man står stilla, eller va?
Hoppas helgen är fin!
Må så gott!
kram
nina

Anonym sa...

Vilken vacker bild på M...vill ha en sån! Svägruskan