torsdag 7 maj 2009

Summa summarum...

Ja...det är väl ungefär idag som jag landat efter helgens......adrenalinfyllda evenemang i form av ARMBRYTNINGS-SM 2009.
Maken kammade hem ett brons och ett silver, och "Nisse" hon tog ett silver, men nära, nära, nära ett guld som bara den. Usch så spännande det var.
En kanonhelg med andra ord. Vilken drag, vilket ös på publiken. Hela virveln i Folkets hus kokade. Den arrangerande klubben Strömbrytarna tog 20 medaljer sammanlagt om jag inte minns fel.

En suddig stämningsbild på "Nisse" (till vä.) strax innan hon dunkade motståndaren i bordet, och till höger hennes digra medaljsamling från de senaste årens brytning. Första tävlingen gjorde hon vid 12 års ålder! (hon fyller 15 i juli)

Vid banketten rockade min "syster", Auf Mangelnwerk och jag så svetten lackade, ivrigt påhejade av töserna på Grindelunda m.fl. Liten Maja var så stolt att mamma skulle vara rockstjärna ;)
Men nu är lacktightsen, skorna och den tuffa tröjan som svärsonen donerade till mig undanstoppade till nästa rock n´rolltillfälle...vem vet när det blir???


Till dess är det att kratta gården från alla gamla löv och grenar, och njuta av de knoppar som slår ut här och där.

Nu ska jag försöka plugga lite och vänta på fasters P när han kommer från praktiken.

Grattis bror O förresten på Din födelsedag idag :)
Kramar från Gunilla på Grindelunda!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jätteroligt!! Jag är övertygad om att alla Strömsundsbor är sprängfyllda av stolthet över sina strömbrytare!! Tänk vilken förening ni som på så kort tid lyckats ta så många medaljer och dessutom arrangera ett så perfekt SVENSKT MÄSTERSKAP! GRATTIS GRATTIS
Jonsson

Katta sa...

Där skulle man varit med och rockat :) Vilken supersnygg frilla du skaffat, passar jättebra på dej. Kram Katta

Linneagården sa...

Du passar jättebra i den nya frisyren, snyggt!

Jo, jag har läst om armbrytningen i tidningen, kul för "flata".

I morgon ska jag "jobba" på byns loppis mellan 12-14....vi kanske ses om du har vägarna förbi.
Ha det gott Gunilla. Kramiz /madelene

Katarina sa...

Du blev skitfräsig! Kul att göra om sig. Kul att du våga. Ni var coola du å Carina, vilket drag! Kram Katarina.