lördag 3 oktober 2009

Återigen en vecka i 190...en klagovisa!

I måndags efter jobbet var jag på föräldramöte. Hemma vid 19.30 ungefär.
I tisdags blev det en lååång arbetsdag. Var hemma kl. 22.00 ungefär.
I onsdags hemma ca. 21.30 efter vårt kära café Kefas på Förs.hemmet.
Därför kände jag att jag måste hoppa över kören på torsdagskvällen för att överhuvudtaget få en ledig kväll. Efter att jag fixat middagen såg jag fram mot att slänga ut mig i soffan framför TV:n. Då ringer käre maken...Gunilla, vi får hem 75 kilo älgkött ikväll !!!! Just då visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Luften gick ur mig en aning kan jag säga.
Men som den obotliga optimist jag nu är så var det bara att ta itu med köttet och påminna mig om att det känns rikt att få frysen fylld av gott kött. Flåshurtigt kanske ??? Nej! men det finns andra saker som är värre.
Såg med andra ord fram mot fredagen när jag var ledig. Kl. 9.00 ringde maken med en lätt panik i rösten...NU GRÄVER DE PÅ VÅRANS!!! Spännande och kul, men det kom lite pang på kan man säga :)
Idag lördag blev det förhållandevis lugnt. Lite stök på Vårans, och har nu ikväll stekt köttfärs till morgondagens familjegudstjänst. Det är "Änglafest" på församlingshemmet kl. 11.00. Välkomna!
"Kom ihåg att visa gästfrihet, ty det har hänt att de som gjort det har haft änglar till gäster utan att veta om det" Hebr. 13:2.

Hoppas änglar gillar tacos !!!


NU ska jag bara koppla av och drömma och glömma!
Klart slut från klagomuren på Grindelunda :)
En kram till er på lördagkväll!

4 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Oj, andas lite...man får klaga, men....
Ta hand om dig!
*kram*
Britt-Marie

Hannis sa...

Klaga får man visst göra i bland och du gör det ju med optimism!
Konstigt hur det i bland bara drar i hop sig och allt händer på en gång=))

Kram Hannis

Vit Gladiolus sa...

Ahhh vad härligt med änglarna. Jag tror de gillar taco!!! ;=)


Kraaaaaam

karin sa...

Du klagar så vackert.
Det är bara att gno på åsså låta luften bara gå ur när det är klart.
Tur att alla veckor inte är lika intensiva (för det hoppas jag).
Klart att änglarna följer nutid och älskar Tacos!!!
K.