söndag 27 september 2009

En intensiv vecka i mitt liv.

Det känns som om det är först idag jag som jag har återhämtat mig efter veckans bravader.Först konfaläger på Edsåsgården förra helgen. En toppenhelg med härliga ungdomar och medarbetare. Hit åkte vi mycket med våra konfirmander när Härnösands stift förr ägde lägergården. Det var ett glatt igenkännande av gården.
Det lilla gårdskapellet står kvar, om än avsakraliserat (tror det heter så) nu. Jag saknade dock det vackra korset i skiffer, som stod utanför burspråket på kapellets baksida.

På måndagens morgon (b)ilade jag så iväg igen. För nu var det dags för en ny studievecka på Vårsta. Fick M som reskompis :) Det går lättare att köra med sällskap. Speciellt när varken radion eller CD:n i bilen behagar fungera.

Visar lite fler trädgårdsbilder från Vårsta igen.
Under veckan som gick hade vi föreläsningar i bl.a. etik & livsåskådning.
Intressant, men ack så svårt. Det blev många och livliga diskussioner.
Fick en släng av hemlängtan, men härdade ut och fick ännu en bra vecka på Vårsta.

Desto skönare var det att komma hem på fredag och bara ta det lugnt.
Igår lördag var maken, Liten och jag bjudna på ett trevligt 40-årskalas hos en god vän.
Det blev inte så sent. Strax efter 20.00 var vi hemma och kollade in en bra film med och av "Clintan". Gran Torino hette den, och var mycket sevärd. Och jag som har etik på agendan för tillfället fick än mer griller i huvudet av etiska dilemman, människosyn :)
Ha en skön söndag önskar Gunilla med en kram!

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Åååååå Edsåsen....
Mizz-it-a-lot...
Världens bästa lägergård!

Anonym sa...

Hej Gunilla, jag vet inte om du har läst mitt inlägg, men jag tänkte att du kanske ville läsa detta, och även få lite förståelse hur jag agerar emellanåt *S* Ha det bäst Kram Mia
Här hittar du inlägget:http://blogg.aftonbladet.se/miafiah/2009/09/i-dag-ar-det-17-ar-sedan-som-det-tragiska-hande-som-fick-manga-hjartan-krossade-och-tarar-falla