söndag 13 september 2009

I går kom Jens, Denise och Mathilda hem från en Italienresa.
D tävlade i VM i armbrytning. Tyvärr ingen medalj, men med nyttiga erfarenheter och upplevelser i bagaget. D & M hade haft väldans trevligt verkade det som :)
Apropå nyttigheter. Med i bagaget hem fanns underbart god nyslungad honung (Maja sa för en tid sedan att hon älskade snöslungad honung! det är väl den enda sorts slunga hon känner till här i trakterna), och en vacker påse med ris. Den är nog för vacker att användas är jag rädd. Den får vara som prydnad.
Det kanske är dunderhonung om man får tro VM-loggan. Skum logga tycker jag!


Raskt hoppar vi vidare in i Grindelundas vardagsrum där min make ville ta ett bloggfoto.
Det är väl OK tycker jag, även om tankarna för mig ut i rymden och till konstiga rymdvarelser ;)
Duken är köpt på Dollar och pryder sin plats i alla fall.

Hösten ger möjlighet till enkelt pysselmaterial.
Vad sägs om ett nyponhjärta i alla enkelhet?
I övrigt har vi ansat häcken (syrén) här på Grindelunda innan jag som seden bjuder packade pic-nic korgen för en stund på Vårans:)
Ha en skön söndagkväll önskar Gunilla!

1 kommentar:

Linneagården sa...

Hej Gunilla & Tack för igår.
Du gav mig energi, -jag hoppas att jag inte knyckte med mig för mycket av din bara!!?!!
Så det var därför M hade varit i Italien, fränt! Säg nu åt henne att ta chansen att sjunga i körkampen.

Fina saker du fick från Italy, ha de som prydnad.

Nu ska jag snart iväg å jobba....
Kramen /madelene