onsdag 8 december 2010

Ett hjärta i postlådan...

...låg det idag. Jag hade beställt ett grått hjärta med en välsignad text från flatebo.se. Det är en kristen webbutik som har massor med roliga prylar. Maja och jag drog också igång med...
...pepparkaksbak. Lat som jag är köpte jag färdig deg. Det blev alldeles tillräckligt för efter en stund blev Maja less och ansåg det färdigbakat för hennes del.
Jag bakade vidare samtidigt som jag lyssnade på årets nyinköpta julskiva med ICA-Jerrys kompis Måns ;)
Jag har en svaghet...en del köper nya tomtar nästan varje år, och jag kan inte låta bli julskivor. Det har blivit en ansenlig hög vid det här tillfället.

"Then gentle Mary meekly bowed her head.
To me be as it pleaseth God, she said.
My soul shall laud and magnify his holy name.
Most highly favored lady, Gloria.
Of her, Emanuel, the Christ was born in Bethlehem, all on a Christmas morn.
And Christian folk throughout the world will ever say:
Most highly favored lady, Gloria"
(Trad. M.Zelmerlöw & Lunds studentsångare)
Allt gott! Gunilla

Inga kommentarer: