måndag 6 december 2010

Maja och jag är på tu man hand...

...och ljusen börjar åter tändas i vår lilla "stad".
En aningen vingklippt gran står utanför kyrkan och lyser.

Och på Storgatan finns några hus kvar tack och lov, som minner om det gamla Strömsund.

Maken och D har begett sig till USA på armbrytnings-VM. Tävlingarna går i Mesquite som ligger ca. 7 mil från Las Vegas. Sömnig lät min man när han ringde från USA kl. sex på morgonen lokal tid. Då höll jag på att förbereda middagen hemma hos systrarna M i Umeå. Maja och jag tog nämligen en liten tripp mot kusten. Det blev en skön välbehövlig slapparhelg hos våra stora älsklingar.

Och stjärnan lyser så klar.
Kram från Gunilla på Grindelunda!

1 kommentar:

Katta sa...

Fiin stjärna! Jag minns så väl alla de gamla husen längs Storgatan och de små genvägar som fanns emellan dem och Konfekthörnan och stuvbodens supertrånga men mysiga tygaffär och Granen där man hittade på en massa bus, saknar. Ha en god fortsättning på December. Kram Katta