onsdag 29 december 2010

Mellandagar på Grindelunda

Jag har tagit några dagars semester......och passar då på att snaska i mig från gottebordet. Inte så bra kanske,men gott!
I Majas fönster står det egenhändigt hoplimmade "pepparkakshusbyggsatsen" inhandlad på koopra i Ström. Ahlgrens julgranar är ditsatta i en klassisk oordning.

Mammas julängel är en kär gäst varje år.


En liten söt knubbisängel jag fått som gåva hänger i granen och bara ser söt ut.

Ljus och tomte, samt min julfavorit Ernst (Tack svärmor o svärfar)!
Min julfavorit nummer ett är dock Jesus och krubban. Här i en något anskrämlig version tillverkad av min ena broder och jag, när jag var 12 år. Jesusbarnet liknar mest en stoppad korv, men det funkar.
Tack vare Jesus får vi arma stackare bl.a. både jullov, påsklov,lediga helger vid de stora kristna högtiderna, storhelgstillägg m.m. (Om man nu inte har en personligt kristen tro som ger så mycket mer än detta.)
Det tål att tänka på för alla som vill montera ner allt vad kristendom och (religion överhuvudtaget) heter.
Allt gott så länge från Grindelunda!

2 kommentarer:

Katta sa...

Det var ett fint pepparkakshus hon gjort Majja. Hoppas ni bara har det bra däruppe. Kram Katta

Millygarden sa...

önskar dig ett riktigt gott nytt år!

Kram Marina