lördag 10 november 2007

En strålande solig vinterdag...

...har det varit idag. Såna här dagar är det inte dumt :)
Lovade att ni skulle få kika in i grillkåtan också. Tände upp en liten mysig eld och njöt av friden en stund.






Liten var hos sin kusin, och jag och min 17-åring uträttade lite ärenden idag.

Vi åkte över till ortens lågprisvaruhus och fyndade bl.a. en söt liten lykta i form av en prinsesskrona.


Liten hade i femårsåldern en period av våldsamt prinsessande. Allt skulle vara rosa och glittrigt. Jag glömmer aldrig då hon en dag sa till mig:
- Mamma, jag är född till prinsessa. Det är det inte många som är.
Och du mamma...Du är född till piga du!!!
Ja, vad ska man säga? Jajamensan, det blev lite gummihandskar och disktrasor handlat idag också ;)

Ha en skön lördagskväll allesammans!!

3 kommentarer:

Linneagården sa...

Godmorgon!
Vilken härlig grillkåta ni har, står den på tomten?
Ska ner & fira brorsan som fyller år idag, sen blir det nog D.S, ska kika efter kronan som du visar...
Passar ju till stora som små prinsessor!!

Hoppas du får en fin söndag.

"M" sa...

Va mysigt att sitta där å kura å grilla...fin krona åxå

Ullet sa...

*asg* Härlig kommentar dotra hade! Nog känner man sig som en slags pensionatsföreståndare/piga ibland, det gör man. ;-) Härligt att få ett eget ställe att ha frön o dyl på, här samsas alla med mina pelargoner, frösådder mm och det är inte glada miner när köksbordet är fullt av sticklingar direkt. :-D