lördag 17 november 2007

Lördagkväll

Usch vad jag blev besviken när jag klev upp i morse och märkte att det var töväder. Vi som haft sånt härligt snötäcke, vitt och rent..Nu blir det sån där eländig gråbrun sörja. Var ute på byn och handlade lite. Sedan bar det av till friidrottsavslutning, och efter det var Liten bjuden på party hos en klasskompis. Hon hade haft så roligt. Fnittrade som jag efter en trevlig fest ;)
och somnade tämligen omgående när jag stoppade ner henne i sängen.

Min vana trogen brukar jag plutta ljus i allt som går. Hittade dessa små skålar på loppis i storstan. Min 17-åring följde motvilligt med. Hon hade siktet inställt på klädaffärer istället. Vi hittade några plagg både hon och jag senare. Och nu kom jag på att jag tidigare skrev att jag sällan brukar unna mig något i klädväg utan komma hemdragandes med någon ljuslykta eller så...jaha, och vad blev resultatet denna gång. Två skålar som blev ljuslyktor!!

Trots det eländiga regnvädret som vi haft idag har jag lyckats knåpa till några julkort för att få stämning. Kopierade några gamla psalmer och klistrade på korten. En vers var så vacker tycker jag som gillar änglar:Ringen, i klockor, ja, ringen i midnattens timma. Glimmen, I stjärnor, som änglarnas stjärnögon.


Nu ska jag ta och värma lite glögg. Köpte vaniljglögg på koopera. Vet ej om den går att dricka, men det var i alla fall en vacker flaska som säkert kan komma till användning i framtiden. Ska bara slita maken från Guitar Hero.

Ha en skön lördagkväll. Kram från Gilla





Inga kommentarer: