torsdag 24 april 2008

De senaste dagarnas äventyr.

Ett organiserat kaos på konfaläger.I helgen var vi till Sundsvall på ett intensivt läger med lek, allvar, fantastisk föreläsning god mat m.m.
Stämningsbild från GA kyrkan.

På måndagen var det tjejgrupp, och de fick dyka. Liten har tur som får följa med mams på jobbet ibland, så hon fick också prova på att dyka med tub. Lite läskigt tyckte hon att det var.

Men neråt går det lite försiktigt.

Som om jag inte flängt nog så var vi på en arbetslagsutfärd till Hållandsgården tisdag till onsdag.
Det blev mycket kyrkor nu, men denna stavkyrka är så vacker. Den är byggd 1999, men helt i gammal stil.

Här kommer en vårbild från Åre (23/4). Vi åkte kabinbanan upp. Jag kände mig aningen malplacerad bland alla storfräsare med skidor och brädor. Jag hade nämligen gympadojor, jeans, ingen mössa...alltså som en obstinat tonåring som inte vill klä sig riktigt. Och det blåste stormvindar på Skutan. Tur att det var nerfärd efter 20 minuter!!!
Nu ska jag på jobbet, men först en sväng till frissan.
Måste vara fin i dag för min kära svärmor fyller år.
Grattis, grattis! (hoppas hon ser det här nu)
Kram från Gilla

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, så du var där i gympadojjor och jeans du din rebell. Kan bara säga att vi har en gemensam bekant som åkt pulka utför den backen en nyårsafton iklädd kort kjol och nylonstrumpor. Jag säger inte vem här men det var i allafall inte jag. Fint med den stavkyrkan, jag trodde den var gammal.Det ser verkligen roligt ut med dykningen där, kul för liten att få vara med. Hur går det med altanmöblerna då? Börjar våren komma? Har ju noll koll om läget där nu eftersom min mor varit nere hos min syster ca en månad nu. Ha det bra, Kram Katta

Änglahem sa...

Här har det varit fullt upp må jag säga!!
Gympaskor och jeans?? Du är väl rolig du!! måste väl ha frusit ändan av dig!!! Fast onekligen bättre än Kattas alternativ!! Nylonstrumpor!! Jaaa...mycket ska man höra innan öronen trillar av...*hihi*

Vad modigt gjort av Liten att våga dyka!!!

Ha det gott!!
Kram/Ulrika