måndag 14 april 2008

Så och skörda...

...kan man i alla fall i Nya bondespelet. Stack fram näsan ur idet igår söndag och spelade med två av töserna. Det är ju så roligt. Knepigt att man inte tar sig mer tid till det.
Helgen har förflutit lugnt. Vi har målat i garaget, jag har övningskört med 17-åringen, varit på familjegudstjänst t.ex. Datorn har jag ej rört, men nu kikar jag in lite snabbt. Liten är hemma och är förkyld. Det går bara runt, runt med dessa baciller.
Men jag får avlösning av maken vid 10.00 så att jag kan sticka på jobbet för att ha sångsamling.
Sen i eftermiddag ska jag göra något spännande...DYKA MED TUBER (i bassäng då )
Det är fritidsledaren och jag tillsammans med högstadiets tjejgrupp som ska äventyra lite.
Maken är rädd att jag ska drabbas av dykarsjuka!! men jag lugnade honom med att vi bara ska hålla till på det grunda, och där borde jag ju riskfritt kunna plaska runt.
Kram från Gunilla!
Må så gott allesammans.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja a Gilla du får inte gå och få dykarsjuka nu på det grunda vattnet ;) Men vilken kul grej för er.Spel brukar vi spela en del med det är ju roligt för alla och man umgås ju verkligen då.Tråkigt med bacillerna som bara far runt så där man blir verkligen trött på dem. Hoppas du har roligt i basängen nu då, kram Katta

Anonym sa...

Läckert att dyka med tuber,det har jag aldrig prövat.
Spela sällskapsspel gör man alldeles för sällan.
Det är ju så kul.
Kram ewa

Cattis sa...

Nä, dykarsjuka bör du nog klara dig undan från :-D

Nya bondespelet ja, som börjar få några år på nacken, minst sagt. Det var ett av mina favoritspel som barn. Minns en gång som min mor tog ledigt från jobbet en dag och stannade hemma med mig och vi spelade bondespelet hela dagen.


Det låter som om du har ett roligt jobb nu och att du snart har ett annat intressant på gång.

Diakon låter verkligen som ett jobb som skulle kunna vara både varierande och givande, kanske även tufft ibland...
Hade jag varit yngre kanske jag skulle funderat på ett sån´t yrke,mmm

jodå, vi funderar på allvar över en eventuell flytt till jämtland. Fast... eftersom jag har tonåringar så får det möjligen vänta ett par år tills de får luft under vingarna. Tror inte de äldsta är intresserade av att flytta iväg. Men det finns ju en del att forska i om en eventuell flytt ska bli av.
Kanske gör vi ett studiebesök norrut i sommar.

Ha det så gott!
Kram
Cattis