måndag 7 april 2008

Vårsta diakonigård

Nu är min praktikperiod i H-sand till ända. Det har varit toppen att få lära känna en massa nya trevliga människor som inspirerat mig.Om allt går enligt planerna kommer jag att börja plugga till diakon till hösten. Vill bara visa er skolans/diakonigårdens vackraste interiörer.
Denna bild och den översta är från det s.k. "systerrummet".

När jag varit på kurs här på Vårsta brukar vi avnjuta kvällste i dessa vackra rum.

Det är en väldigt speciell atmosfär i detta gamla och vackra hus. Det känns som om man förflyttat sig bakåt i tiden...ganska rejält.
Ha det så gott nu allesammans.
Godnatt och kram från Gunilla!

12 kommentarer:

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilka underbara interiörbilder du visar, förstår att man kommer i en mysig stämning där!
Önskar dig en skön vecka!
kram
nina

Kathys Home sa...

Kan gott tänka mig att det är en speciell atmosfär i lokalerna, och att man får en speciell känsla..plats för kontemplation..Hoppas du får en skön vecka..//kat

Anonym sa...

Go kväll! Vilket mysigt ställe, fina gamla möbler. Där skulle man ju kunna bo.Ja visst är det roligt att få träffas på ett sånt här märkligt men roligt ställe.Fika till sommaren det bokar vi.Har haft en stressig dag och nu ska jag gå till sängs, god natt. Kram Katta

Millygarden sa...

Tänk så fint...massor med gammla fina möbler...där har man inte gjort sig av med det gammla till förmån för renovering och förnyelse... Vilken tur!
Som sagt där skulle man trivas!!

Lycka till med utbildningen.
Ha en bra vecka Kram Marina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå så vackert!!!!

Ha en skön vecka!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Beas sa...

Åhhh...jag har hyst rum där många gånger, men aldrig varit inne där du nu visar bilder ifrån. Jättevackert!

Kram Bea

Gårdsromantik sa...

Vilken vacker inredning. Den sista var absolut favoriten - som något åt det hållet skal min sal se ut :)
Vi har faktiskt tre "kolonner" mot trappen som jag försöker snygga till. Bra tips från din bild.

Kram Maud

Ann-Catrin sa...

Oj så vackert det var..vilken harmoni det råder!!
Förstår du trivdes där!!
Kram på dig A-C

Hannis sa...

Ser så rofyllt ut!
Och vackert förstås.

Du har så rätt i att man behöver dom där kravlösa dagarna.
För mig är det verkligen att fylla på energi inför veckan och lite tid för eftertanke.

Kram Hannis

Anonym sa...

A, du de där parasollen är ju smått antika nu.Smart med sprutor mot allergin.Får se till att P går och tar det med.Ha en bra kväll,kram Katta

Cattis sa...

Hej!

Vad spännande!

Diakon? är det som präst ungefär?

Vi har fått hem en del material från inflyttarservice i Östersund.
De gör bra reklam för trakten.
Det är så man nästan vill flytta med en gång ;-)

Pelargonkaka...mmm kanske är snyggt och gott :-)
Men då får man passa på sen när det finns MÅNGA blommor så man inte får slut på ögongodiset :-)

kram
Cattis

Anonym sa...

Så otroligt vackert hus och massor av fina gammla möbler. Önskar att jag också hade det så fint.
Kram Anette