lördag 26 april 2008

Utedag i solens sken

Min första och sista pimpeltur i år. Man riktigt hörde hur isen "kvillrade" när den smälte i solens sken, så nu var det nog sista helgen man vågade sig ut på isen för nu går det undan med snösmältningen.
Inte ens ett napp fick jag, så jag övergick till min favoritposition. Liggandes bredvid FIKAT i solens sken...SNAAAARK.

Liten är storfiskare och knep 1:a fisken samt 14 till. Käre maken fick nog 5-6 st.

Stolt och skrajsen storfiskare.
Godnatt och suss gott önskar Gunilla, som nyss kommit hem från svärföräldrarna där vi käkat god middag. Så inte ens det behövde jag ordna idag...en DRÖMDAG med andra ord :)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Men du vilken storfiskare till dotter du har! Imponerad. Jag är nog som du ute på isen, det där är det enda jag har tålamod med då.Men så skönt i solen. Fast det är lite läskigt när det börjar låta i isen tycker jag. Ha en bra dag och vecka,kram Katta

Anonym sa...

Hallo Gunilla!
Vilken fin kruka med pärlor, vart har du hittat den?
Jag hittade en sådan där röd tröja på Heléns som du har. Blev så glad. Vad härligt med solen och blommorna. Kram Katarina.

Grindelunda sa...

Krukan med pärlor finns på Jojo :)

H ennA sa...

Så härligt det ser ut med pimpelfiske! Har aldrig haft nöjet att prova på det..här finns det knappt isar så att man skulle våga sig på sådant äventyr..

Ha det gott!

Kram Anne

Millygarden sa...

Men vilke härlig dag ni ser ut att ha haft.... och vilken storfiskare din dotter är....förstår att hon är stolt över sin fångst!!


Kram Marina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå så mysigt, gjorde jag so liten me min far...mysigt ju1!!!

Men har ni såå mööö snö kvar,,vi har just klippt gräsmattan ju!!!;)

Kram Millan!!
Ha en trevlig Vecka!!

Cattis sa...

Låter som en toppendag!

Å vilka härliga bilder.
Det var en baddare till storfiskare :-)
Söt liten tjej med en stor och läcker fisk.

Kram
Cattis

Hannis sa...

Vilka kontraster!
Här går vi i T-shirt och ni fiskar på isen!
Mysigt ser ni ut att ha haft det i alla fall=))

Kram Hannis

Anonym sa...

halå gunilla har du set nån björn en eler