fredag 12 september 2008

Halvmånebordet på altanen får byta rekvisita till vacker ljung, prydnadskål, mango och granatäpple för dess vackra färger.

Angel of the garden.


Önskar er alla en skön helg med Tove Janssons ord ur "Höstvisa"
Nu blåser storm därute och stänger sommarns dörr,
det är för sent för att undra och leta.
Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr
men mer än Du nånsin får veta.
Nu ser vi alla fyrar kring höstens långa kust
och hör vågorna villsamma vandra,
en enda sak är viktig och det är hjärtats lust
och att få vara samman med varandra...
...skynda Dig älskade, skynda att älska,
dagarna mörknar minut för minut,
tänd våra ljus, det är nära till natten,
snart är den blommande sommarn slut.


Kramar från Gunilla på Grindelunda!

7 kommentarer:

Anonym sa...

åh vad mysigt att sitta på er altan med en filt och en kopp rykande hett te! vi har myst här ikväll, vilma å jag. tända ljus mormor, säger hon!vet hur det brukar vara när vi ska mysa, nu sover gullungen! kram å trevlig helg! svägruskan

Katta sa...

Å vad fint du gjort det! Jättemysigt. Vilket bra ordpråk du skrev inne hos mig det skullepassa att ha i en bloggbeskrivning med. Ha en bra helg, kram Katta

karin sa...

"Hjärtats lust" det är fina ord och de är viktiga för mej.
Vilken vacker text och mening, har aldrig läst den bara hört och det fastnar inte lika bra hos mej, som det lästa.
Kram/Karin

karin sa...

Såklart var ditt arr av höstsaker fint också. Färgerna bara sprakar nu,ju.

Gudrun sa...

Tack för att du tittar in och lämnar spår:)) Du har verkligen gjort fint på ditt halvmånebord.
Jag gillar hösten den är färgstark o frisk, ger oss kraft inför vintern.

Ser att du pluggar, bra gjort av dej!

Änglahem sa...

Men du Gilla.....nu fick jag tårar i ögonen och lite magknip....dikten är ju underbar!!

Och fint har du gjort igen på altanen!! Ser så härligt ut!
Så långt har jag inte kommit än, idag har sommaren återvänt till oss!! Jippi, behöver lite mer sol och värme innan den kalla och råa hösten kommer!

Ha en fortsatt skön helg! och veckan som kommer...var det då skolan börjar igen...eller var det veckan som gick...*hrmm*...jag är inne och läser men hinner inte riktigt med att kommentera hos alla så ofta som jag skulle vilja....

Fint kort du lagt ut på dig!!

Kramar, Ulrika

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vad fint du har gjort...Du borde ha blivit konstnär, fast du e ju en tusenkonstnär redan. Hoppas studierna går bra, veckorna bara rullar iväg eller hur. Kram på dig.