onsdag 3 september 2008

Idag är det en regntung dag igen, men......i söndags gjorde vi en liten utflykt till min kära kusin och hans vackra hus. Här bodde min lilla mams med syskon och föräldrar. Det var även skola, och min mormor var lärarinna.
En vacker kakelugn, se och njut!

Tildi och Liten sitter i den gamla skolsalen som idag bara är sal .


Denna söta pojke i glasbubblan är Borbor (morbror Erik-Magnus) mormors bror. Tror det är en brevpress el. dyl. för den är tung. Jättekul att se. Borbor bodde sedemera i huset i Handog som jag visat förut.
Jag ska visa Er en annan sak längre fram. Fick nämligen något mycket fint av min kusin...
Kram på er alla från Gunilla!


6 kommentarer:

karin sa...

Visst är det kul med utflykter?!
Särskilt när målen har en historia som man själv har del i.
Vet du, jag har en sån där glasgrej med min farfarsfar i. Det var säkert jättemodernt då för länge sedan. Måste leta fram den och visa upp den.
En av mina önskedrömmar är just en kakelugn där det ska hänga ett bandspjäll med en tofs av pärlor. Suck, det kommer alltid bara vara en dröm....
Hoppas det går bra i skolan.
Kram K.

Katta sa...

Vilket fint hus, älskar såna gamla hus med kakelugn och allt.Så din mormor var lärarinna hon.Tycker den brevpressen är väldigt söt.Hoppas pluggandet går bra för dig.Här segar vi oss fram med jobbiga baciller som vanligt, blir så trött på det.Ha det bra, kram Katta

Gårdsromantik sa...

Vilket vackert hus!

Jasså det kanske var mode med illgrönt långt tillbaka.

Är som lite nostalgi med vågen så den kanske får bli en ettrig färgklick i hemmet.

Kram Maud

Susanne sa...

Håller med om att det är ett vackert hus. Tänk så mycket historia det finns i det där huset. Härligt!
Hoppas det går bra för dig i skolan. Snart är det helg!:-)
Kram.
//Susanne

strömmas sida sa...

Hej
Jag landade på din blogg genom några flatalänkar och blev väldans nostalgisk när jag ser huset. Väldans fint är det och lite minnen har jag därifrån. Bla från när jag var brudnäbb till B & PM på 60-talet. Dom hade bröllopsfesten där på gården.

Varma natthälsningar ifrån Östersund.

http://stromma.blogg.se/

strömmas sida sa...

Nu kvicknar minnen till lite mera här *ler*. Bror din var också brudnäbb och vi fick inte vara det om vi inte gick hand i hand i kyrkan *S*.

http://stromma.blogg.se