måndag 8 september 2008

Större delen av min lediga tid ägnar jag åt att plugga... ...nja, inte riktigt sant... skulle behöva läsa mer ändå. Åker till H-sand nästa vecka igen och det är en hel del oläst.
Mellan varven njuter jag som vanligt av ljusen som jag pluttar i lite här och var.

Och en härlig bukett eterneller kan man ju alltid vila ögonen på också.

Några små cyklamen får bo på altanen innan det blir alltför kallt, men vi hade faktiskt minusgrader i morse...brrr.
Nu ska jag snart sussa...så må så gott så länge. Är väldigt dålig på att kommentera hos Er andra, men jag hälsar på i smyg hos Er ;)
Kram från Gunilla

7 kommentarer:

Linneagården sa...

Perfekt att tända lite ljus medans man läser.
Vad fin madonnan var som du fått, verkligen.

Jaha, har kyrkis börjat nu. Får se om man åker ner på onsdag.

Ha det bra, vis ses snart.
God natt /madelene

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Ha det bra i studiernas värld. Till sist hittar man ju faktiskt nån slags charm med en bokhög och några tända ljus vid köksbordet. Det gäller att peppa sig själv (verkar iallafall som jag försöker). Har lite mycket uppsatsskrivande under praktiken. Kram å lycka till.

Anonym sa...

Hej! Plugga lungt, men du om du har lust så kolla in min blogg!JO jag har blivit sån jag me...www.msomimaria.bloggagratis.se
Men långt ifrån så fin som din, men alltid en start. Kram Svägruskan

Katta sa...

Men jag ser ju inga inredningstidningar där uppe på översta bilden!? Ja nu kom jag ihåg, dem hade du ju eget hus till, för du glömmer väl inte att krydda pluggandet med lite sånt.Usch har det varit minusgrader där, ja här var det bara nio plus i dag och kallblåsigt och fuktigt ingen mysig höst här inte.ha det bra, kram Katta

karin sa...

Vilken vacker madonna. Lyckliga du som fick en så fin gåva.
Det finns ljuspunkter av olika slag och det är bra att skapa dom själv när det behövs.
Eterneller har jag inte tänkt på, på några år! De är ju fint. För länge sedan odlade jag det för att ha hela vintrarna.
Må så gott / K.

Susanne sa...

Känner igen det där med böckerna. Det blir mer och mer här men än så länge hänger jag med. ;-)
Har en regel när jag pluggar att det blir inga kakor t kaffet. Risken att man blir rund som en julost är nog stor. :-)
Kram.
//Susanne

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Aha, du läser på distans och åker iväg ibland eller? Hur lång är utbildningen? Ibland kan det kännas som om man har mer tid på sig än man egentligen har.
Härligt höstmys du bjuder på!
Lycka till med pluggeriet!
kram
nina