lördag 22 november 2008


En strålande vacker vinterdag hände det sig att...

...Gunilla och liten Maja skrällde till och BAKADE.


Inte blev vaniljstjärnorna från Allers julmagasin så vackra som i tidningen, men smakmässigt var det inget fel. Toppengoda blev de.


Sedan gav vi oss (Gilla, Tildi, Malva och Maja) så iväg till Linneagården där det var julloppis. Mysigt som bara den i lillstugan där det serverades utsökt fika. Gissa vem som siktade in sig på det omgående??? Och några fynd av "kyrksilver" blev det, samt en fin liten julgran.

I entrén på Lillstugan på Linneagården. Så varmt och välkomnande. Det är alltid trevligt att besöka Madelene.


Och snart, snart är det advent!
Ljushus och änglar som landat.
Ha en skön lördagkväll. Till veckan är det Härnösandsvecka för mig.
Återkommer hit senare.
Kram från Gunilla

11 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att släkten pluggar samtidigt, själv ska jag till Örebro! Då är vi hemma i Advent och sen syns vi den 6:e! Längtar! Sköt om dig i H-sand,hälsa familjen. Bror hälsar; Må Gud vara med dig! Svägruskan

Katta sa...

Jag hoppas verkligen att det skräller till så jag tar mig till och bakar med en vacker dag.Maja är en söt litenbagare. Vad mysigt med julloppis hos Madde och vitt och fint runtom. Vi har det med riktigt vitt idag barnen har varit ute och lekt lyckliga idag. Jättesöt änglaslinga.Ha en bra vecka i H-sand,kram Katta

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilka juliga bilder du visar idag. Dom där vaniljhjärtanen såg väldans så mumsiga ut. Ha en bra pluggvecka. Kram Camilla

Britt-Marie sa...

Va mysiga bilder! Man blir så sugen på att få krypa in i stugan och bara njuta av stämningen, dofterna och ljusen!

Änglahem sa...

Hej Gilla,

Åhhh så fint med all snön! vi har väl ca 15 snöflingor per kvadratmeter här*hihi*.

Mysig lite loppistur ni tog er där! ser verkligen mysigt ut!

Kakorna ser jättefina ut! men visst är det viktigast att dom smakar gott! Här skräller det då inte...bara i tankevärlden*suck*

Vad kul det var att få veta lite om Grindelunda frun!...dadlar??...ok...smaken är ju som bekant delad och tur är väl det!

Så det var inte maken som fick följa med till Rom, får väl bli ni två en annan gång*ler*

Ha det så gott!
Kram, Ulrika

Viola sa...

Vilken härlig vacker blogg, varför är jag inte här inne och hälsar på oftare, får bli en förändring på detta, vilken mysig liten stuga och vilken stämning, kram

Vero sa...

Vad mysigt. Jag ska iväg på julmarknader nu varenda helg innan jul. Inte bara titta och handla utan förhoppningsvis sälja också.

Ha en bra dag!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej igen. Du har nåt hos mig. Kramis Camilla

Ullet sa...

Vilken vacker "rubrikbild" du har med sparken. JAg gjorde pepparkaksdeg igår och den äts med god aptit. :)

Hur går utbildningen för dig? Kommer stunder när jag tänker på dig och det du gör, sköt om dig. Herrens välsignelse och äntligen advent!

Millygarden sa...

Här har det pyntats och gjorts fint ser jag..vilken härlig vinterbild du har som vinjettbild! (det heter väll så?)


Gott med nybakta pepparkakor...
trevlig Advent!
Kram Marina

Linneagården sa...

Hej Kära du.
Tack för att Ni kom förra lördan & hoppas din vecka varit bra.
Thomas håller på att sätta upp adventsgranen ute nu & ikväll ska jag dricka glögg & packa några klappar. I morgon är det ju julskyltning som vi ska gå på, bäst att klä sig varmt. Vi har -15 nu.
Vi ses väl på måndag, för visst var det sista kyrkis dagen för i år?

Trevlig helg önskar vi i Lövberga //madele ne