söndag 16 november 2008

Tjolahoppsan hej......nu är vintern här!!! Maja och kusin Lisen tjuter av lycka ute i snön :)
Har sedan några veckor tillbaka blivit utmanad av Nina med bloggen
solstrimmor & stjärnstrålar och min dotter Malin att säga 7 sanningar om mig själv, här kommer de:
  1. Är väldigt hemkär. Känner mig nästan folkskygg när jag är privat.
  2. Får en obeskrivlig lust att dansa när jag hör gamla goda discolåtar.
  3. Är en känslomänniska. Lika lätt till tårar som till skratt, men kan lika gärna fälla tårar av glädje och rörelse.
  4. Eftersom jag är känlomänniska kan jag också bli VÄLDIGT arg, men det går fort över.
  5. Är galen i dadlar. Äntligen är det säsong för de godsakerna ;)
  6. Är en liten pet och gnatmorsa av och till. Vill gärna veta var döttrarna håller hus om nätterna t.ex.
  7. Älskar min familj, ljus, adventstiden och kan inte tänka mig en julafton utan att samlas vid krubban i kyrkan kl. 11.00.
Detta är några sanningar om Gunilla på Grindelunda.
Önskar Er alla en skön söndag.
Kram, kram!

9 kommentarer:

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vacker vinterbild med sparken! Härligt att läsa lite om dig!
Önskar dig en skön ny vecka!
kram
nina

Katta sa...

Ja jag hörde av mamma att ni hade fått snö, och faktiskt idag kom det några flingor här med. Barnen rusade ut men snön smalt med en gång och blev slask.Fin sparken ser ut med snö på i allafall.Förstår dig verkligen att du vill veta var döttrarna är på nätterna hur stora de än är, det visar ju bara att du bryr dej om dem. Kram Katta

Gårdsromantik sa...

Tänk att ni också har snö - här har vi precis så att det täcker marken.

Kul med lite info om dig - det där med dadlarna förstår jag inte;-)

Är ju så hemskans sött. Jag är ju en salt böna.

Kram Maud

Britt-Marie sa...

Jätteskoj att få "kika in" hos dig också -- ja, det är spännande det här med blogg, jag försöker blogga varje dag (förutom då i helgen, då det inte fanns mottagning)...
Och du är också en mycket duktig fotograf! Blev nostalgisk över alla rom-bilder, var där ifjol höst och gick nog samma runda som du, för jag har ungefär likadana bilder...*ler*
*kram*
Britt-Marie

Viola sa...

Hejsan, tänk vilken tur man har ibland när man igen hittar en undrbar blogg som man inte lyckats besöka ännu, hittade dig hos min bloggvän Katta och blev nyfiken. Härligt vacker är din blogg med det svarta som bakgrund, tittar så gärna in igen, ljuvlig vinterbilder, du är så välkommen in till mig om du har lust, ha en bra dag, kram VIOLA

Annika sa...

Tack för titten inne hos mig.
Vackra bilder du bjuder på.
Kram Annika

Vit Gladiolus sa...

Åhh så vacker bild med sparken!!!!
Kram

Kathys Home sa...

Vad kul att få läsa lite om dig
:-))Vem är inte en känslomänniska, jag är det också ivarje fall hahaa..här går det fort mellan skratt, ilska och gråt. Vad fin din spark är!! Jag är sugen att springa och låna grannens faktiskt. Ha en skön vecka//kat

Anonym sa...

Tycker inte riktigt om att ni köpt nya krubbfigurer!