lördag 29 november 2008

Är det något jag avskyr så är det snörök!
I måndags när jag åkte till Härnösand så var det just så. Men medan jag så sakta körde vägen fram passade jag på att knäppa ett kort. Man måste ju vara lite wild and crazy så man får lite actionbilder här på bloggen ;)
I onsdags morse tog jag och några kursare en härlig promenad. Klockan 07.00 satt vi sedan och njöt en god fika här på Café Rutiga duken i H-sand. Kl. 08.00 var det mässa i domkyrkan med biskopen, så då blev det en annan sorts måltidsrast. Skönt var det i alla fall att starta morgonen på det viset.

Nu är jag hemma igen, och det är så skönt. Här visar jag några julkort som vi pysslade till förra helgen.

En liten skyddsängel till er alla.

Saffransbröd och madonnapyssel hann vi också med förra helgen.
Nu önskar jag Er alla en riktigt härlig 1:a Advent.
Jag tänker fira genom att sjunga i kyrkan i morgon.
Otto Olssons ADVENT bl.a.
Den går ganska högt, så jag får ta med en stoppnål och stampa på lämpligt ställe när jag kommer till de kritiska partierna.
Kram till Er alla från Gunilla på Grindelunda!

9 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Lycka till med Advent -- det är ingen advent utan den faktiskt och lite Bereden väg också!

Hoppas du får en skön adventstid och god jul, gott nytt!
*kram*
Britt-Marie

Vero sa...

Önskar dig en trevlig första advent!

Katta sa...

Vilka jättefina kort ni gjort! Fint hjärta med madonnan på med. Va var ni ute på cafe sju på morgonen, det har jag aldrig varit nån gång :) (minns du hur morgontrött jag var?)Vad mysigt att du ska sjunga i kyrkan i dag. vi ska ner till vår kyrka på marknad i det gamla stallet och Em ska på julföreställning i en annan kyrka med sin kompis.Ha en bra första advent, kram Katta

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Usch en sån väg!
Härligt pynt!
Önskar dig en skön 1:a advent!
kram
nina

Hannis sa...

Usch ja snörök!
Kör bil så lite som möjligt när det är den typen av väder!

Härligt pyssel,hjärtat med Madonnan blev en favorit.

Ha en härlig stund i kyrkan i dag//
Kram Hannis

Anonym sa...

Hi hi, jag har också varit på detta mysiga café tidigt en morgon en gång! Det hängde skomakarlampor med rutiga lampslöjor i fönstren minns jag! Knepigt, men vissa ställen glömmer man inte...Trevlig första advent!

Anonym sa...

Du fixar nog "höjden# tror jag!!! Vackra kort ni har gjort! Själv ska jag börja pyssla lite här i veckan som kommer! Kram från oss i Hanoug...

karin sa...

Hoppas det gick nå de höga höjderna utan stoppnål!
Den som får julkort från er har ju tur som får något sååå fint!
Härligt med kafé som är öppet så tidigt det skulle passa mej som kliver upp klockan fem på måran.
Tror jag ska skaffa mej en liten ikon.. har tänkt på det länge.
Kram/K.

Vit Gladiolus sa...

Ujj vad bullarna såg smarriga ut!
Kram