tisdag 6 januari 2009

Trettondag jul, och......konfirmation för 38 st. gullungar från Strömsund med omnejd.
Några suddiga bilder på en del av ungdomarna. Makens äldsta lilla gumma längst till höger.
Denise tur att konfa sig :) KUL!!
Det blev en toppenkonfirmation. Ungdomarna skötte sig alldeles utmärkt.
Jag trasslade dock in mig i ett mikrofonstativ med röcklinet och drog omkull micken så det bara tjongade i kyrkan, men det brukar vara så att det är någon av oss ledare som står för att "göra bort sig". Det tycker nog konfirmanderna är ganska skönt.
Efter "konfan" bjöd D och hennes föräldrar oss alla (anhöriga och vänner) på gott fika med smörgåstårta och myrstackstårta. Allt enligt konfirmandens önskan.

Nu ska jag kolla in Trettondagsbuskis från Fredriksdalsteatern.

Kram på er alla från en trött, men mycket nöjd och glad Gunilla!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Hej! God fortsättning! Jag säger
det igen! Din blogg är underbart
fin! Ha det gott!
Kram Pia

Hannis sa...

Skönt att ungdomarna får se att ledarna är männskliga!!
Och så får dom fnissa åt en vuxen=))
Härligt!
God fortsättning på det nya året!
Kram Hannis

Anonym sa...

Hej och god fortsättning! Hälsa D så mycket, skönt att allt gick bra :). Vi ser fram mot våren i Mjärtan! Svägruskan

Katta sa...

Men konfar de sig mitt i vintern nu också.Sörgåstårta mmm. Myrstackstårta??? Ha det gott,Kram Katta

strömmas sida sa...

Hej och god fortsättning.

Hoppas övergången till vanlig blank vardag har gått bra *ler*.

Kila in på min blogg och hämta Nobelpris, som jag ger vidare till dig.

Nattkram
Ingrid