torsdag 1 januari 2009

Ljuset återvänder, ett nytt år och nya möjligheter

En härlig kyla, årets första tulpaner...


...och ett härligt ljus som silar genom gardinerna och kastar
skuggor på väggen gör att jag känner tillförsikt och framtidstro inför det nya året. Det som i går kändes aningen vemodigt (som jag alltid känner på nyårsafton) har vänt och nya oskrivna blad i familjen "Grindelundas" krönika är redo att fyllas i.
I går firade jag in nyåret med maken, D och M, svärföräldrarna, samt svåger med sambo. Herrarna Backlund hade lagat en utsökt middag med musselsoppa som förrätt, älgfilé och/el. rådjurssadel med pressad potatis som huvudrätt. Slutligen bjöds vi på en härlig krusbärspaj. Kanongott var det, och toppentrevligt! Tusen tack för en mysig kväll!

Apropå ljus...den gamla köksstolen har blivit vit, och lite "shabbad" på utvalda ställen. Nu får den tjäna som nattygsbord åt Liten. En trälåda jag fick av svärfar målades också vit. Den blev perfekt till Majas Belleville-lego.
Må så gott allesammans, och god fortsättning på det nya året
önskar Gunilla med kramar.

7 kommentarer:

Katta sa...

Jättefin stolen blev, och vilka fina sol och skugg-bilder du tagit. Här har vi haft ett frostig fint nyår, god fortsättning. Kram Katta

Lily of the valley sa...

God fortsättning!
Visst har det varit en strålande dag! Underbara sol/skuggbilder du tagit!
Vilken god mat ni hade igår :D
Jättegott låter det!
Stolen blev jättefin! Det är kul att måla och förändra.
Kram Lily

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

God fortsättning alla ni på Grindelunda!
Härligt med återvändande ljus! Vi har haft strålande sol också!
Trevlig helg!
kram
nina

Anonym sa...

Jag önskar att 2009 ska bli ett riktigt innehållsrikt år med massor av nya möjligheter.
Kram Katarina

Linneagården sa...

Jättefina bilder Gunilla.
Härligt med så god mat gjord av sin man!!!! Stolen blev så söt som vit.

Jag kollade körslaget ikväll & fick en lysande idé....
Jag berättar då vi syns, hihi.

God fortsättning på nya året & ha en bra helg.
Kram /madelene

färg o form sa...

Vad häärligt ni hade det på nyårsafton med god mat opch allt. Stolen och lådan, supergulliga. Må gott
Hannah

karin sa...

Fint med solens spel på väggen! Jag längtar efter mitt som kommer i slutet av månaden eller början av nästa.
Jag gillar vintersolen.
Kram K.