måndag 2 februari 2009

En fartfylld helg tillsammans med ett gäng härliga......konfirmander!!
Herren på täppan är en lek som håller :)
Nu börjar den komma...vårsolen! Ännu ej så varm, men ändå underbar.

Isen ligger som näckrosor på Indalsälven.

Och här har Kung Frost gått fram i den vackra naturen.

Liten Maja fick följa med på helgens äventyr, och här är vi på väg in i en isgrotta.

Isen lyser härligt turkos.

Några konfirmander på hal is och en naturlig tittglugg i isen ut mot älven.
Den vackra stavkyrkan byggd på gammalt vis i Hålland.

Jag säger bara...LJUVLIGA JÄMTLAND!

önskar Er alla en skön Kyndelsmäss!
Kram från Gunilla!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka kanonvinterbilder! Vintriga, frostiga och fina! kram Svägruskan

strömmas sida sa...

Vackra foton. Man är oftast hemmablind över hur fint man bor.

Kram
Ingrid

Linneagården sa...

Magiska bilder & Ljuvliga Jämtland, -JA!

Hoppas allt är bra. Vi har lite allt möjligt på gång, så kyrkis-besök blir nog nästa vecka. Vi höres.
Ikväll ska jag se bygglov & kanske inspireras mera, hihi..

kram kram /madelene

Anonym sa...

oerhört vackra bilder. Bilden med korset var underbar./Cicci

Britt-Marie sa...

Japp! Ljuvliga Jämtland är precis rätta orden, en förmån att få bo här! Never leave it!
*kram*
BM

Unknown sa...

Så vackert!
Mys å må!
Kram Pia

Britt-Marie sa...

Carl-Jan....*ler*...nä, har inte mycket till övers för honom, känns ändå som ett bättre alternativ till dansande Peppe Eng, men brokadvästen fick mig inte på fall faktiskt, snarare tvärsom!
*kram*

Hemma hos Bröderna Bus sa...

När jag ser dina härliga bilder så kan jag inte annat än att hålla med. Härliga Jamtland...absolut korrekt!
Det ser ut som om det har varit en trevlig helg med en massa bus :)

Kram från mig

karin sa...

Så härligt det ska kännas att vara där under, bakom isfallet! Vilken ljuvlig färg!
Vi har verkligen en fantastisk vinter i år, om vi vill se det.
Kram K.

Katta sa...

Otroligt vackert! Visade de härliga isbilderna för mina barn de vill dit, direkt! Ha en bra helg, kram Katta

Anonym sa...

Utmanad! :)