söndag 8 februari 2009

I går hade vi en toppenbra heldag med körsång. Vi sjöng om ljuset... ...och det längtar vi ju efter allesammans.

Därför blir jag lite deppig nu när snön vräker ner. Vi har faktiskt så att det räcker!!

Nu vill jag ha sol, sol, sol.

TROR FAKTISKT ATT JAG GÅR I IDE!!!

Men i fredags åkte jag och Tildi till kära bror och svägerska (M som i Maria) på besök.
God byxad abborre fick vi, och nu vet jag äntligen hur jag kan ta tillvara fångsten när det blir någon.
Nu ser jag fram mot sol och värme och pimpelfiske i Mjärta.


Min dotter Malin utmanade mig, så jag fixar det först innan jag kryper ner i idet :)






Bilden som fanns i den sjätte mappen och foto nr. 6 var detta gulliga paket från Madelene på Linneagården. Påminner mig om henne och hennes goa barn och om en vår som kommer någon gång framöver.


Jag antar att denna utmaning cirkulerar runt för fullt och utmanar därför alla som känner sig manade att delge kort nr. 6 ur mapp nr. 6 till oss andra i bloggvärlden.
Kramar från Gunilla
som går i ide tillsammans med studielitteratur ett tag framöver.

4 kommentarer:

färg o form sa...

Hej Hej!! Meeeeeeen, Vilka fantastiska vackra bilder på all den vackra isen, jag blir salig.
Må gott Kram Hannah

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Idag när jag snubblade in så stod din mätare på 21 000 besökare. Det är inte dåligt. Fast du har iaf en väldigt mysig blogg så det är ju inte alls konstigt.
Lite ljus skadar inte nu, det är inget vidare roligt väder. -18 och snön vräker ner, ganska så konstigt faktiskt. Må så gott å kram till dig <3

Linneagården sa...

Härligt med körsång tillsammans.

Ja, vi ser fram emot en trevlig tripp hemma hos er framöver. De var så mysigt sist. Hoppas bara inte vi snöar in, hihi.

Jag har jobbat i helgen, & i veckan väntar en ikea-resa & lite tårta. Blir inget kyrkis denna vecka heller. Nästa!!

Ha det bra, vart du nu är?

Kramen från oss /madelene

karin sa...

Snö och åter snö är det men igår strålade solen och det blev faktiskt lite dagsmeja på brua!!!
Vår(min) bästa tid är nu...tralalala. Vårvintern.
kram från K.