lördag 25 april 2009

Jaha...vad gör jag högt uppflugen i en björk? Jag som har svindel och allt!
Jo, Maja fick en miljöfågelholk av sin farfar...

...och äntligen är den på plats med livet som insats ;)
Nu är ni välkomna att flytta in små fåglar.
Senare kom min kära bror med fru och son och hälsade på (inte i holken då)
Att fika och njuta av våren är en självklarhet.

Tog även årets första hojtur med min kära Harley i solens sken :)
Underbart!

Stilstudie av en skönhet.
Vi åt årets första middag ute på altanen.
Nu känner jag att livet återvänder.
Önskar Er alla en skön helg!
Kram från Gunilla!

8 kommentarer:

strömmas sida sa...

Först när jag såg bilderna, utan att klicka dom större, så tänkte jag att
du landat fel med kvasten och tagit fel på helgen :-)))).

Härligt med årets första hojtur och första måltiden på altanen.
Nu svischar det bara till så är det sommar.

Önskar dig en fin helg
strömma

Svägruskan sa...

ha ha ha! fränt att se dig uppe i björken, du som kvittar likt fågeln själv!!! Kram svägruskan och du ramla inte ner...Mysigt med Harleyn....kan tänka mig att varmköra nån gång!

Hannis sa...

Haha!Vilka roliga bilder!
Ja,vad gör man inte för barnen!

Och en sväng på hojen!!
Det är det säkraste vårtecknet...
När man hör mullret från dom riktiga motorcyklarna!

Kram Hannis

Katta sa...

Nämen är det självaste Hacke som sitter där på en gren :) Du klarar ju vad som helst du. Vad härlihgt att kunna sitta på altanen och äta nu igen, här har vår gård levt upp nu med solens och värmens ankomst och alla vill sitta ute och sola,fika, grilla osv.Ha en bra söndag, kram Katta

Gudrun sa...

Åhej, vad du kan klättra, ser lite roligt ut att sitta där i björken.

Harley´n ser jättefin ut, härligt med vårens första tur. Vilket toppen väder vi har haft denna helg
Själv har jag varit på en härlig övernattning med fiske.
Må så gott/kram G

Linneagården sa...

Hoppas du passade på att sjunga lite när du ändå var där uppe. Sångfågel som du är!
Visst är det skönt att vi har fått värmen, äntligen. Vi tog oxå & åt på vår lilla veranda. Gott & mysigt.

Hoppas vi kan ses snart.
Kram & god natt Gunilla.

Kram kram /madelene

Kathys Home sa...

Ojdå, har inte hunnit med middagen därute än...men det står inte på med detta vackra vädret :-) Så du klättrade i träd med livet som insats...jojo..det gick ju bra iaf..//tjingeling kat

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hi,hi...tänk att jag tänkte precis som Strömma kommenterat tidigare, sen såg ju att det var du. Hoppas att ni har fått era nya hyresgäster i holken. Vad härligt att kunna sitta ute och äta, riktig mys! Må så gott. Kram