måndag 13 april 2009

Lite småpyssel på annandag påsk

Som vanligt finns min hjälpreda till hands. Vart skall sleven vara om inte i grytan???Vi sätter frön, Liten och jag...och längtar till sommaren. Det blev krasse, smultron, luktärt, rips m.m.
Eftersom vi inte har något växthus får Vinkelboda tjänstgöra som drivhus. Jens satte upp två extra hyllor där krukorna kan samsas :) Fönstret ligger i söderläge, så det kommer nog att "gaava" rätt varmt för de växter som förhoppningsvis kommer upp. Toppenbra tycker jag!

Till middag idag blev det helt enkelt mackjärnsmackor i grillkåtan. Smaskigt, men ack så mäktigt.

Chevan fick sig en omgång av polermaskin och tvätt i vårsolens glans. Prinsen blir allt grannare och grannare och skall snart få rulla ut på nya ävenyr. Får se om han får det lika trevligt som i Oregon där han bodde förut :)
Fick kärt besök av en god vän med sambo idag. Vi har inte setts på flera år. Jag fick några vackra ljus eftersom hon antog att jag fortfarande hade ett brinnande intresse för dessa ting.
Jajamensan...nog idkar jag ljusterapi alltid. Sommar som vinter.
Önskar Er alla en skön måndagkväll.
Kram från Gunilla!

3 kommentarer:

strömmas sida sa...

Din påsk ser ut att ha varit härlig.
Både nytta och nöja har du hunnit med :-).
Där i fönstret lär det gro så det knakar.
Bilen verkar vara en riktig värsting.

kram
strömma

mathildan sa...

svar: ja jusste! påskafton, ska ändra nu med desamma :)

Cattis sa...

Hej!

Det var lääänge sedan jag kikade in här. Det ser sig dock likt ut :-)
Lika mysigt.
Så fiffigt ni gjort med alla krukorna i fönstret.

Ha det riktigt gott
kram
Cattis