torsdag 9 april 2009

Skärtorsdag

Varje skärtorsdag har kyrkorna i vår lilla "by" som tradition...
...att dela ut påskliljor och önska en glad påsk till de som strosar runt i centrum nyfikna på påskparaden som också går av stapeln denna dag.
Efter att vi klistrat glad påsk hälsningar med ett bibelord vankades det en kopp kaffe plus...
...en smarrig tårta som min arbetskamrat C bakat. Mums!!

Liten vill som vanligt vara med på det mesta. Så även denna gång.
Vi kombinerade påskkärring och den kristna traditionen.
Jag är ju lite tokig i kökshanddukar. Denna påskiga handduk med tillhörande disktrasa fick jag av äldsta dottern när jag fyllde år. Nu är det dags att de kommer fram :)
Hoppas ni får en riktigt skön påsk!
Kram från Gunilla på Grindelunda

5 kommentarer:

Svägruskan sa...

Glad Påsk på er alla! Vilka fin kökshanduk och "trasa"! Jag gillar också det...Kram på er. Svägruskan och Bror din/Handog

Svägruskan igen! sa...

vilken fin heter det...(språkrådet)

Katta sa...

Vilken söt påskgumma! Här har det varit påskkäring och påskgubbe som gällt i dag.Vad fint med så många påskliljor på en gång och den handduken och disktrasan är urfina. Glad påsk på er, kram Katta

Mjuka sa...

Glad påsk!! Vilken härlig handduk du fått!
kram Malin

Enyas mamma sa...

Tre av dessa fina påskliljor finns nu på vårat köksbord! Glad Påsk!