lördag 4 juli 2009

Recycling!

Vår infart på Grindelunda......är breddad. Och maken kom på att grässvålen skulle återanvändas...
...på vår kära pir.

Så nu finns en gräsmatta redan i sommar. Lite tufsig och torr för närvarande, men den kommer att komma igen med lite regn och allmän ompyssling :)

Att återvinna via loppisinköp är också trevligt.
Här tre små söta gröna glas som jag fyndade på Lövberga skola.
I dem pluttade jag några vita rosor.
Och en vacker rosenkopp från Linneagårdens loppis.

Dagen avslutade jag tillsammans med min svägerska A och delar av familjernas flickebarn med den gudomliga maträtten surströmming...Mmmm så underbart gott.
Nu ska jag sova, mätt och belåten!
Må så gott önskar Gunilla med en kram!

4 kommentarer:

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Smart att ta vara på gräset! Sköna loppisfynd du gjort!
Du, surströmmingen får du allt behålla för dig själv ;)
Ha det gott!
kram
nina

Gudrun sa...

Jaaa.. du är en återvinningens kvinna. Helt rätt! Bra att kunna flytta gräs torverna och ta till vara dom. Loppis är ju så kul....fina glas du hittade.
Jag har inte hunnit vara på nåt loppis än, men det blir väl sen i sommar. Ha så skönt på erat Våran´s
Kram/Gudrun

Kris sa...

Tycker precs som du att det är fint att fynda udda glas och koppar. Passar precis till blommor och som prydnad.
Stämnngsfulla bilder du har i din blogg!

Ingmarie sa...

I kväll hade jag tur....hittade just denna trevliga blogg!
Hit återkommer jag,
...gratulera från mig med.

Kram från fru Jacobsen