måndag 13 juli 2009

Semester

Ja...äntligen är det ledighet som står på på schemat.
Lite blomsterfägring i form av daglilja och pion bjuder jag på här.

I går söndag var det dags för utflykt. Jag var helt slut (men mycket nöjd) efter tre nätters arbete på DUNDER, och liten Maja skulle på kalas. Så maken och jag packade picnickorgen och begav oss så till Brattforsen.
Kaffe och äggmacka är inte fel (om det är någon som missat min förkärlek till fika !?)

En vacker gammal kvarn.


Minnen från svunna tider.

Nu ska jag fortsätta njuta av min ledighet i fyra veckor.
Godnatt och suss gott önskar
Gunilla på Grindelunda!

3 kommentarer:

Kris sa...

Hej,
vilket underbart ställe ni var på. Det är bra då gammalt bevaras, sånt som vi kan njuta av nu vår tid.
Blommorna är aldeles otroligt vackra nu- tycker att vägkanterna nu också blommar som aldrig förr.
Ha en skön semester!

Katta sa...

Misstänkte att du jobbade där i helgen.Hörde att det var en del klassisar där.Vet du jag är nog lika förvirrad som du eftersom jag fortfarande inte helt säkert kan säga om jag kommer eller inte. Har i allafall inte anmält mig men om jag kan kommer jag uppåt i allafall och hör av mig till Sventon även om anmälningsdatumet gått ut får hoppas det går att klämma in mig i såna fall.Ha det så bra på din semester om vi nu inte ses. Kram Katta

SoCal Helene sa...

Oh, vilket härligt ställe! Mumsigt med ägg & kaviar macka, vi har kört slut på kaviar så det får bli en tripp till IKEA snart.
Ha det gott på semestern!
;0)Helene