lördag 25 juli 2009

Rosa stunder på Grindelunda

Vad gör man när regnet fortfarande hänger i luften och det är en "köj-dag" idag också?
Jo...kanske man kan knäppa foton på lite sköna rosa prylar?
Ett läckert rosa paraply inhandlat i Rom förra hösten när jag och två trevliga arbetskamrater irrade runt i regnet letandes Spanska trappan.
Funkar alldeles utmärkt på Ströms gator också fast det blivit lite sladdrigt.


Ljus tänder jag i regnrusket...inga rosa här då...



...men här kommer det rosa både i blomma och ljus.


Jag fick en vacker gammal låda som innehållit hästskosöm.
Nu får den fungera som blomlåda med en dekorativ hästsko hängandes på sidan.
Detta är väl för övrigt det närmaste jag kommer en häst. Hyser den djupaste respekt (och "skräck") för dessa vackra djur. Har dock suttit på en go och flegmatisk Tinker...han var snäll mot mig, la inte öronen bakåt och "morrade" i alla fall :)

Närbild på blomstren.


Pelargon och Knappkryss i rosa.

Nu är vi inomhus.
Sommarens sista pion nickar sorgset i en rosa vas, och jag kan slå mig till ro och drömma om vackra ting.
Kramar i regnet från Gilla!

8 kommentarer:

Svägruskan sa...

Som vanligt kanonfina bilder! Kom in och fika ni på tis om vi är hemma...Kanske Byvattnet, vet inte än...vi rings innan! På med sydvästen nu...ut i regn och rusk ;)

Katta sa...

Vilket fint paraply.Om, jag nu kommer vilket jag tyvärr knappast tror så är det väl bäst jag tar med paraplyet då och lämnar baddräckten hemma den här gången så dyker nog solen upp.Kram Katta

strömmas sida sa...

Vilka fina bilder från ditt fina hem.

Synd på vädret för din semester omän
det kan vara skönt med köjdagar också
mellan varven.

Det verkar som vädret ska bli lite
bättre nu och hoppet finns ju *ler*.
Hoppas du får kuligt om du åker in
till krogstråket. Jag ska nog gå dit
imorgon.

kram
strömma

Fjällbruden sa...

Rosa är härligt.
Jag trodde aldrig att jag skulle gilla den färgen men lilla Malou har fått mig på andra tankar, hon är galen i rosa.
Vi får hoppas på bättre väder nu framöver. Ta hand om dig och tack för titten hos mig. Kram

Katarina sa...

Visst är det skönt med köjdagar, men inte varje dag. Solen är viktig inför vinterns mörka dagar.
Häliga myspys bilder du tar, som vanligt :o)
Sköt om er. Kram Katarina.

Bus sa...

Hej på dig!
Ville bara skvallra att jag har varit i närheten av "Vårans" idag, husvisning men ack vad göra och många kronor. Tror att jag skippar den drömmen. Må så gott. Kram

karin sa...

Du syns ha det fint du med dina rosa saker. Härligt inlägg från dej (som vanligt)!
Jag tittar mej omkring här hos mej och ser inget rosa...!? Jo, en streptocarpus som är rosa och pelargonerna och förstås Rosenrummet, där finns det rosa!
Jag bara tror att jag inte har något rosa, haha.
Ha det gott/K.

faster atta sa...

Vilket härligt paraply... Me det över huvudet gör det inget om det regnar... ti-hi...