måndag 3 augusti 2009

Blå toner på Grindelunda med omnejd

Förra veckan var vi på en liten kort utfärd "borta haagan",
närmare bestämt till Borlänge.
I Rättvik kom vi rakt in bland alla vackra bilar på Classic car week.
Här ett litet smakprov på några bilar i bluesfärger.





Hemma på Grindelunda ges ett litet smakprov på mer av den blå kulören.

En klassisk suddig Lobelia, samt en vas i glas ;)


Kanna och skål.


Duk och trasmatta med blå ränder.


Blåtonat klinkersgolv på dasset, samt en penseé som hänger med ett tag till.


Slutligen några blå toner med Guitar-heromästarinnan på Grindelunda.


Ha en skön måndagkväll önskar Gunilla som har denna vecka kvar av semestern :)
Kram!

5 kommentarer:

Svägruskan sa...

Blått är ju min favvofärg, även om det är mycket grönt även här nu för tiden! Härliga bilar! Emelie och Tomas har ju gjort en vecka där nu...Kram

Katta sa...

Jag paxar den turkosa kärran! Syns på Lördag då va? Kram Katta

Chubby Chieque sa...

Jag går förbi bara och vill säga "hej" IAF ändå när man glider in hos ngn.

Fin blogg och mycket intressant.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Jag trallar glatt med i dina blå toner = ljuv musik!
Ha det gott!
kram vännen!
nina

Anonym sa...

Välkommen till min blogg
Loppis Skattkammaren, en blogg om loppisar, antikt, inredning och en hel massa annat kul.

Här tipsar jag om loppisar/butiker att besöka, skriver recensioner och visar foton från mina utflykter och fynd.

Tanken är att samla inspirerade och trevliga ställen på en och samma sida.

ag söker alltid nya saker att fota och skriva om!

Vill du att jag besöker Din loppis/butik, har du ett spännande hem, eller har du gjort ett riktigt bra fynd.
Kanske har Du besökt någon bra/dålig loppis.

Hälsningar Louise