söndag 23 augusti 2009

Återigen en helg på Vårans

Sommarens sista nässelfjäril månntro?
Efter idogt arbete under flera veckor är det nu...
...öppna spjäll ut över Vattudalen och mot Strand. En vidunderlig vy att njuta av. Kolla inlägget från den 15 augusti så ser ni skillnaden.
I helgen har vi röjt och eldat en massa rat (skräp) och ris på Vårans.
Bland en massa skrot hittades några fina fynd.


Vad sägs om en gammal pär-gräv (potatishacka) som nu blivit en ljusstake istället.
Re-cycling i min smak :)

En fin knopp-bräda ska få nytt liv efter allmän rengöring och inoljning. Kommer med all sannolikhet att pryda sin plats på någon vägg någon gång.

Efter allt slit under helgen satt det gott med lite hälsokost i form av munkar, samt en bukett kärleksört att njuta av.
Inom kort kommer jag att dokumentera vårt projekt Vårans på en ny blogg.
Välkomna att kika in där.
Må så gott så länge.
Kram och godnatt från Gunilla.

5 kommentarer:

Plupps krypin sa...

Vilken härlig ide med potatishackan!Principen lite gammalt lite nytt och mycket kärlek funkar bra i inredning tycker jag. Kram Yvonne

Gudrun sa...

Vacker utsikt mot Strand ni fick. Vi kanske kan se till varann över Vattudal´n, vi har stugan strax hitaför Strand, ungefär vid Skräcksbäcken.Det blir kul att få följa Vårans med en egen blogg. Coolt med perhacka som ljusstake.
kram/Gudrun

karin sa...

Ja Gunilla, konsultera mej du!
Kanske har jag något som skulle passa din verksamhet. Om inte annat brukar det födas ideér om man pratar med varandra OCH det skulle vara roligt (att få träffas)!

Jag kommer att följa era drömmars bygge på Vårans via bloggen var så säker på det.
Det är helt underbart att bo och leva med sjön och den utsikten. Jag vet det.
Häftigt återbruk av pärgräve !
Må se gott/ K.

hemma hos Bus sa...

Vad du är finurlig. Det var ju ett jättebra sätt att ta tillvara på en gammal pärhacka.
Jag ser fram mot att följa din nya blogg. Lycka till. Kram

Anonym sa...

Men det var en av de snyggaste ljusstakar jag sett! Du kreativa kvinna!
Jonsson