måndag 10 augusti 2009

Jag riktigt känner hur hösten kryper närmare och närmare.
Det är så skönt med de mörka kvällarna som trots allt fortfarande är ljumma.

Somligt mognar och somligt vissnar ner.
Ett litet ensamt körsbär blir rödare och rödare.
En vissen pensé på altanen säger: Tack och hej...leverpastej!

En luktärt i en mjölkkruka utanför Vinkelboda doftar underbart när man frestas att stoppa nosen i den.
Mitt i allt det blommiga kommer här en bild på ett vackert tennarmband som min äldsta dotter "Malva" har sytt (diakongrönt och allt ;) Hon är så duktig. Har en hel massa olika färgalternativ. Kika in hos henne!

Nu är klockan 20.00 och jag tänder ljus samt funderar på en liten fika i skymningen.
Må så gott allesammans önskar Gilla med en kram.


7 kommentarer:

Katarina sa...

Hej! Jag gick förbi ditt hus i kväll och det såg så mysigt ut på altanen med alla tända ljus.
Kram Katarina.

H ennA sa...

Så mysigt med tända ljus, jag kom på precis att det var länge sen jag gjorde det sist. Ha det så gott!

Kram Anne

strömmas sida sa...

Det är kalas som heter duga när man
dansar så blåsorna på fötterna frodas :-).

Våra klasser har inte haft nåt sånt
sen -80 talet..tror jag *senil*.
Det är bra gjort ni som har det och
lyckas få ihop alla som är utspridda över landet.

Vilka fina armband dotra di gör.

Kram o gonatt

strömma

Hannis sa...

Här började det kännas lite höstigt i går kväll.Mitt i den kvava värmen så kom det in kallare vindar.
Fast det gör ingenting att vi närmar oss höst,varje tid har sin tjusning=))

Sakrala ting är mer än heminredning hos mig också.
Att dom är vackra och passar in är väl ett plus men det är också en symbol för trygghet och andlighet.
Skänker ro.

Jag ska kika in hos din dotter jag=))

Kram Hannis

färg o form sa...

Visst är det hääärligt med höstens mörker, man får liksom spinna ner och andas lite, se fram emot myskvällar med tända ljus.
Kram Hannah

Svägruskan sa...

Ja det bästa med hösten är ju mörka kvällar = tända ljus och vackra färger! Har redan beställt ett av M...i lila såklart! Matchar ju luggen...ha ha ha!

Katarina sa...

Glömde att "säga" att armbandet är jättefint, passar dig :O)
Kraam