fredag 24 juli 2009

Sommaren är kort...

...det mesta regnar bort.
Regnet står som spön i backen idag också. Det gjorde det även i början av veckan när Liten och två av hennes kusiner ville sova över i grillkåtan. Mysigt som bara den hade de gjort det med sovsäckar, chips och ostbollar.
Men när det kom till kritan var det allt lite läskigt att ligga där ute ensamma, så jag fick göra en "räddningsinsats" och sova där jag med. Jag blev ju helnöjd...för är det något jag tycker är härligt så är det att ligga och mysa i en sovsäck, höra regnet smattra på taket, småprata och ha det lite så där lagom obekvämt på golvet.


Det hade blivit på tok för varmt om vi skulle tänt en brasa, så några ljus fick duga.
Att det sedan regnade in en smula gjorde ingenting. Det förstärkte bara känslan av äventyr. Och tankarna gick till Snickargården på Saltkråkan medan regnet dripp-droppade ner i stekpannan.


Regnet fortsätter som sagt...elände. Hela semestern har snart regnat bort känns det som.


Det är bara att gilla läget, koka sig en havregrynsgröt och krypa upp i soffan med en lättsam bok.
Kram från ett regnigt Grindelunda.

3 kommentarer:

Kris sa...

Hejsan,
det har regnat en hel del här också, men en del fina dagar har vi också fått njuta av... du har verklgen fått njuta då du fck vara me´och sova över. Låter jättemysigt!
Bra att vi föräldrar "måste" vara med ibland så att vi får en möjlighet till att vara lite barnsliga.
Kram Kris

Britt-Marie sa...

Regnet har verkligen dominerat, men det kan ju bara bli bättre....jag har fyra veckor kvar av min semester, så jag håller tummarna för lite finare väder så småningom...
Må gott!
*kram*

Svägruskan sa...

Ja nog regnar det alltid...Men va mysigt ni hade! Själv skulle jag vilja sova i båthuset, men vem ska jag skylla på??? fniss
Kram Svägruskan