söndag 8 november 2009

Fars dag!

Grattis alla pappor!
Till alla Er som fortfarande lever på jorden,
men idag skänker jag en extra tanke till alla pappor som flyttat härifrån.
Jag och mina bröder tillsammans med vår älskade pappa Göran som
flyttade till Himlen alldeles för fort...bara 52 år ung.

Min farmor Brita och farfar Zakris,
samt mormor Karin och morfar Jens.

Makens farmor Maja och farfar Anders,
samt mormor Gun och morfar Karl-Ernst.
Det är för övrigt i Maja och Anders hus vi bor :)

Och här kommer en suddig bild på en annan älskad farfar...Thure
som är farfar till mina två äldsta töser.


Vi käkar tårta på Grindelunda idag, och jag säger GRATTIS till mina barns fäder, och min svärfar, och hoppas att Ni andra får ett hejdundrande tårtkalas i Himlen :)
Och pappa...rök en cigarr så att den rätta festlukten infinner sig.

Kram från Gunilla på Grindelunda!

4 kommentarer:

Hannis sa...

Vad fint skrivet!

Hoppas att ni har det mysigt i dag/
Kram hannis

strömmas sida sa...

Vilken nostalgi med minnen för mig att få se de fina foton du visar.

Din mormor fick ofta påhälsning av mig när jag kilade dit och tittade på tv. Vi hade ingen och pappa blev så less tillslut på att hämta mig där, att han också köpte en *ler*.

kram
Ingrid

karin sa...

Inte så tokigt att befinna sig i dåtiden ibland. Från den tiden finns mycket att fundera på och kanske också upptäcka sin egen del i livskjedjan. Live goes on...
Fint.
kram K.
ps. tycker du verkligen det luktar knäckebröd? jag snusar och snusar men kan inte känna just det... vi har väl lite olika nosar, va. hihi

Katta sa...

Vilket fint inlägg. Fina bilder på släktingar med, särskilt det på dej dina brorsor och paps. Vad ung han var när han dog min var 63 men det känns ändå för tidigt.Antar att jag säkert sett Anders och Majja nån gång eftersom min morfar och mormor bodde där i närheten.Kram Katta