söndag 1 november 2009

Ljuset betvingar mörkret!

Ljushuset får bo en stund på hyllan i köket.
Jag känner ett behov av att gå i ide på något sätt.
Så känns det varje höst faktiskt, och det är riktigt härligt

Samtidigt som jag drömmer om en kommande sommar med experimenterande av olika pelargoner. Däremellan finns det tid för bak av matbröd. Inget märkvärdigt och svårt...bara en filmjölkslimpa som fick full pott här hemma. Så enkel och snabb att till och med jag fixade det :)

Nu ska jag snart gå iväg på kvällsmässa. Det är så stämningsfullt så här på kvällen med alla ljus vid kapellet. Ska passa på att sätta nya ljus hos mamma och pappa också.

Må så gott allesammans önskar Gunilla med en kram!

4 kommentarer:

Systrars söta sa...

Hej Gunilla!! Tack så mycket ja, jag är verkligen fäst vid det så det skall bli så kul att inreda till våren...Å visst är det härligt med ljuset nu i mörkret..bara älskar alla ljusstakar och ljuslyktor som jag tänder upp...Ha det gott kram kat

Svägruskan sa...

Mysljus! Tänkte kolla upp det hela live...men ingen hemma, ska ringa nästa gång! Vi är ju så spontana vi...Kram Svägruskan!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Kram tillbaka.
Fy sjutton vad det känns kallt och ruggit idag. Skönt att stanna inne å tända ljus då :O)
Må så gott. Kram

Katta sa...

Du ligger lite steget före mej du som börjat tänka på pelargonplanteringar redan :) Själv har jag börjat fundera på vad mysigt det ska bli med advent snart, tycker ju den tiden är mysigast på hela året bara man kan se bort från eventuell julstress som ibland kan infinna sig.Stora kramen från Katta