torsdag 19 november 2009

Mörkaste, mörkaste november...

...och jag befinner mig i Härnösand där vi har en mycket intressant kurs i
själavård. För att betvinga mörkret en aning gick vi igår morse traditionsenligt till...
...Café Rutiga duken innan vi firade morgonmässa i domkyrkan.



Några trevliga små stilleben från cafét.


Och här är vår favorithörna där vi brukar slå oss ned.

Jag hade alldeles glömt bort att Vårsta har ett ljusterapi-rum.
Det var en studiekamrat som påminde mig om detta.
Så jag satt mig en stund i "solen" nu ikväll i hopp om att kvickna till en aning från detta eländiga novembermörker.
Nu väntar ett samtal med min lärare, och sedan vankas det pizza.
Kram så länge från Gunilla!

3 kommentarer:

Ullet sa...

Så härligt det såg ut både på fiket och i ljusterapirummet. Man borde ha fler ställen/skolor/arbetsplatser med ljusterapi, det skulle nog underlätta allas tillvaro tror jag. Öka både arbetstrivseln, produktionen och livskvalitén.

Anonym sa...

Du är en mycket klok kvinna Gunilla!
Kram Jonsa

Anonym sa...

Ja det såg ju mysigt och mycket vitt i det där rumet och jag tror att det är ett fint rum som man kan koppla av i om man är trött:) kram din dotter Maja