söndag 6 december 2009

Ledig fredag, konsert och adventsmys.

En liten hälsning från Maja till farfar......pepparkaksformarna jag fick förra julen funkade alldeles utmärkt, så nu blev det pepparkaksbilar blandat med hjärtan och stjärnor/ Maja.
Vi passade på att baka då jag(G) hade en skön ledig fredag.

Jag passade även på att njuta av tända ljus HELA dagen, dricka en (flera) kopp kaffe och prata med en god vän som kom på besök.

Och lyssna på Oslo gospel choir och deras underbara mässa GLORIA.

En liten mailegnisse sitter uppflugen
på mail-boxen :)

Mer ljus i hallens olika vrår.

Den lilla sjungande nunnan jag fick förra året av svägruskan
pryder sin plats :)
Lördagen avslutades med en julkonsert där Ströms kyrkokör och ungdomskör medverkade.
Maja, som tar spellektioner hos vår kantor spelade två stycken på piano..."Nallen min" och"Blinka lilla stjärna". Sen sjöng hon också "Det är en ros utsprungen" Hon gjorde det jättebra lilla gumman, trots att hon sa att hon var asnevös ;)
Det häftigaste tyckte hon nog var att få stå tillsammans med hela kören på slutet och sjunga
"Änglar i natten" så det bara dånade. Det är en mycket vacker polsk julsång som vi tränat in i år.
Och idag firar vi 2:a advent. Jag ska strax ge mig iväg till Alanäs
församlingshem där vi ska ha adventsmys kl. 13 - 15.
Det blir andakt, sång, pyssel, bibelutdelning till församlingens 6-åringar och gröt.
Det blir nog en toppendag! Och i morgon är det dags för terminens sista
VÅRSTA-vecka.
Kram på er alla önskar Gunilla!

3 kommentarer:

Svägruskan sa...

Ni har det så adventsmysigt som det bara kan bli i stugan. Kul att Maja vågar och vill uppträda, tufft gjort! Snart syns vi! Svägruskan

hemma hos Bus sa...

wow vilken adventsstämning man får efter ett besök hos dig. Lite dåligt med det just nu, fniss.
Vill ha mer snö, tid och lite mer lugn, skratt.
Må så gott och kram till dig <3

Katta sa...

Känns på nåt sätt så lugnt hos dej fast du ändå har fullt upp.Ha en bra luciahelg, kram Katta