lördag 26 december 2009

Summering av julhelgen

Detta år stampade mina äldsta döttrar ner sina fötter och talade om att de INTE skulle flänga mellan mamma och pappa på julafton! Nej, vi skulle istället fira jul hemma hos "Malva".
Och så fick det bli. Efter julbönen i kyrkan och gröt hos svärföräldrarna bar det så av till äldsta dottern där vi hade knytkalas med allehanda godsaker.
Vi som firade julen var min äldsta broder med dotter, mina två äldsta döttrars far (och döttrarna naturligtvis), min svåger, samt jag, maken och lilla M.
Mycket trevligt var det i alla fall, och stora M och mellan M hade stökat, lagat mat och gjort det så julfint :)
En suddig bild på en vacker orientaliskt inspirerad gran hos Malva.

Ett gottebord med div. godsaker som cup-cakes, frukt och godis, blandat med
fattigmanssilver.
Julaftonskvällen avslutades med en midnattsgudstjänst.
Det var länge sedan jag hört sån mäktig psalmsång i vår kyrka...underbart med sång och brusande kyrkorgel. Då känns det verkligen att det är jul!

Nu ska jag ladda för "Stjärnorna på slottet", och som motvikt till alla skumtomtar, dadlar, knäck, fikon, choklad m.m. vankas det istället ostkrokar, chips och dip...mums!
Med önskan om en god fortsättning på julen får Ni här en kram!!

2 kommentarer:

Svägruskan sa...

Ni ser ut att haft en härlig julekväll! Ja, visst vill man ha nåt annat i magen nu, efter all sill,lax, skinka m.m. Ha en myspyskväll! M

Katta sa...

Så roligt att få gå hem till Malva på julafton.Gillar granen med den orientaliska stilen det är min melodi det.Låter trevligt i kyrkan där som du beskriver får försöka gå dit nån gång vi är där.God fortsättning på er kram Katta med fam.