måndag 20 oktober 2008

God morgon!
Det är måndag, och klockan är snart 9. Börjar arbeta senare idag, så nu sitter jag här i lugn och ro ett litet slag.
Torsdagens kväll i Östersund var TOPPEN!! De "gamla" rävarna Özz och Måns regerade, och eftersom Tildi och jag satt på första raden fick vi utstå några små skämt från Özz som dessvärre ej lämpar sig här ;)
Björn och Soran var också duktiga, så på det hela taget var det kanon :)
I lördags fick vi överta en bokhylla av Malva och Tim, och när jag började röja bland böcker och damm i vår hylla nere i sovrummet för att försöka bringa någon slags ordning i kaoset hittade jag dessa försvunna skatter:
Tre gamla brefkortsalbum med vackra kort och hälsningar från mina gamla släktingar. Det lönar sig att rensa i röran då och då.
Och glad som bara den blev jag åt den återfunna skatten :)Vidare hann jag och maken med en liten tur med Chevan. Visserligen inom inhängnat område eftersom den inte är besiktigad ännu...men ändå. En mycket angenäm känsla att få köra en V8. Mullrar mycket "artut" (skönt på jämtska), och vilken känsla i en sån gammal bil.

I söndags var Maja och jag på en mysig teater. Jag älskar sagor och berättelser så det var en trevlig stund på Folkets Hus.

Och kvällen avslutade vi med ännu mer fantasi och magi i filmen
"Den magiska leksaksaffären". En film helt i min barnsliga smak.

Nu ska jag snart sticka iväg på jobbet och sjunga en trudelutt med alla trevliga barn och föräldrar.
Kram från Gunilla!

9 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

im here because of few cents for you. just dropping by.

Anonym sa...

Hej! Förstår att det mullrade gott när ni provade The Rägger! Idag är jag mormor för hela slanten, hur kul som helst, nu ska vi leka med djuren! Kram på er. MosterMaria och Vilma

Anonym sa...

Hej Gunilla
Jag läser om jobb och jobb... var har studierna i Härnösand tagit vägen? Verkar som att ni haft en riktigt feelingood helg. Vi har varit på bröllopet som orsakade stängning av möbelaffär i Hammerdal. Fiiint!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hmm nu retas du allt lite va?? :D
Härliga skatter!
Önskar dig en fortsatt bra vecka!
kram
nina

Grindelunda sa...

Hej Anna!
Ja, det har varit mycket jobb nu ett tag. Men till veckan...naturligtvis lovveckan, så bär det iväg till H-sand igen för en veckas studier. En kurs om diakonins historia och teologi är avklarad så nu väntar en ny. Kristen tro och diakonal praxis.

Jag hörde av Elin att det var bröllopsdags för Sofie och att Ni skulle vara där.

Må så gott!
En STOR kram från Gunilla

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilken fin skatt du hittade. Går det bra med studierna? Här går det undan vill jag lova, hinner knappt med. Hoppas att du får en bra dag. Kram C

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Syftade förstås på bilen som jag gillar skarpt ;)
Kika in till mig, det finns något åt dig!
kram
nina

Katta sa...

De där albumen är ju helt underbara, jag älskar såna gamla kort kul när du vet vem de är till och från med.Så du får plugga på lovet du,men ni verkar ju ha löst det med farmorvisit på ett bra sätt.Min syster kommer några dar på lovet hon jobbar ju i skola så hon har med lov, Em kanske får gå till dagis nån dag då de har spökfest där denna vecka är hon hemma med ögoninflammation bla. Stort grattis till Tildi på artonårsdagen i morgon,kram Katta