söndag 8 mars 2009

Lite sportlovsnöje och födelsedag

I torsdags åkte vi en sväng till......Borgafjäll. Vädret var inte det allra bästa, men...
...det var kul att åka slalom igen efter många, många år.
Liten Maja kämpade på för första gången. Gjorde en del otäcka vurpor, men allt gick bra till slut. Själv har jag inte fastnat på bild denna gång med min antika slalomutrustning. Men tjejerna var riktigt impade...Du KAN ju åka slalom mamma/Gunilla.
Jajamensan! Jag kände mig som 15 år igen :)

Några suddiga kvällsbilder.
Här Maja.

Och Nisse och Tildi.

Vi bodde på Hotell Borgafjäll. Designat av en tydligen välkänd arkitekt vid namn
Ralph Erskine.

Idag är det den 8:e mars och den internationella kvinnodagen.
För åtta år sedan föddes en mycket bestämd ung dam vid namn Maja.
Henne gratulerar vi idag med tårta och presenter.
Star-wars lego, böcker, kläder, pet-shop, bokmärken, blomfrön och jord m.m låg bland alla papper och snören. Och många telefonsamtal fick Du.
Grattis lilla hjärtat önskar alla vi som finns runt Dig gumman.
Nu...GODNATT och suss gott!
Kram från Gunilla!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ge världens goaste Maja en stor kram från mig på hennes födelsedag :-)

Borgafjäll verkade mysigt, var det bra backar??

kramar till er alla från Camilla

Katarina sa...

Hälsa Maja och gratta henne från oss på blåsippev. Kram Kram

strömmas sida sa...

Det såg härligt ut där i Borga.
Synd att vädret inte var bättre.
Bra gjort av dig att susa ner i backen. Jag hade nog inte klarat det nu.

Vilken läcker tårta och vackert flickebarn du har.

kram
Ingrid

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis till Maja!
Var det fint på hotellet? Att inte mamma Gilla fastnade på bild??
Må så gott!
kram
nina

Anonym sa...

Grattis till värsta grymma tjejen. Starwars-lego, lillebrors favvis.
Ser ut som om ni har haft en kanonhelg med familjen. Kram på dig

Katta sa...

STORT GRATTIS till MAJA!!! Kul att hon fick starwarslego, min Em är också förtjust i starwars.Kul att det gick bra med skidåkningen jag tror nog att antika skidor är de bästa.Kram Katta

Katarina sa...

Mysigt det ser ut, ha en bra dag=)

Anonym sa...

Vilken tårta! Men en härlig tårta till en härlig Maja!
Mysigt hotell, dit kanske man ska dra nån gång och släppa loss "dalskidan ,älskling"!
Ha ha ha! Kram från oss/ Svägruskan
ps från Snowroller