tisdag 24 mars 2009

Solen skiner från en klarblå himmel idag......och jag njuter trots att jag är hemma med sjuk liten (hur länge skall jag kalla henne liten???) Maja.
Den gamla förtorkade ljungen från i höstas blir upplyst i vårsolen.
Gårdagen var fylld av tårta, kaffe, blommor och presenter.


Min svägerska A med familj gav mig inspiration och god tid för planering att ta vara på höstens skörd :). Wine-gum, tulpaner och ros...vad mer kan man begära?
Presentkort från favoritinredningsbutiken på byn och klädaffären på byn. Läckra strumpbyxor, "lyxiga" hudprodukter för taking-care-of-days. Och en familj som jag älskar. Nej, jag kan inte begära mer... det vore ohyfsat rent ut sagt.

Och blommor, blommor och åter blommor...underbart!

Det känns onekligen som om våren är i antågande. Just nu har vi här i Jämtland den femte årstiden... vårvintern. Jag får än sä länge drömma och njuta av bloggar från den södra delen av vårt avlånga land där våren nog ter sig helt annorlunda än här. För snart, snart...helst nu vill jag plantera blommor!!

Käre maken är i Borgafjäll i detta underbara solsken...avundsjuk?? Jag?...icke ett dugg!

Jo sanningen att säga så hade jag hade mer än gärna suttit i en fjällsluttning och lapat sol och njutit jag också.

Må så gott så länge önskar

Gunilla med en kram!

7 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Grattis!

Nej inte kan du klaga!
Vilka vackra amplar du har.

Kika in till mig - jag har en tävling på gång!

Kram Maud

strömmas sida sa...

Stort Grattis i efterskott.

Vilka fina presenter och blommor du har fått *ler*.

Här skiner solen också och nog hade man velat ligga på en skinnfäll
i fjällen nu.

kram
strömma

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis vännen!
Fina blommor och presenter!
Må så gott!
kram
nina

Anonym sa...

Så klart du ska ha blommor! Det är du värd! Kram och hälsa Maja att krya på sig! Svägruskan

Hannis sa...

Grattis i efterskott!!
Mysiga presenter har du fått i alla fall=))

Tack för dina goa rader!
Blir glad när du dyker upp.

Hoppas liten kryar på sig!

Kram Hannis

Katarina sa...

Hoppas att Maja kryar på sig. Hälsa från Moa och mig.
Kram Kram Katarina

Marlene sa...

Grattis i efterskott! Hoppas Liten har kryat på sig, här tog det omtag för M men idag verkar det rätt bra! Hoppas du slipper bli tussig nu, det brukar ju alltid bli lagom till något planerat=/ Må så gott i solen så hörs o syns vi! Kram Marlene