onsdag 4 mars 2009

Keep on dreamin´...

...om vårens ljuva tid.Maja och jag läser i denna bok och drömmer om vårens sådd i vårt lilla trädgårdsland.
Ett måste är sockerärtor enl. vår Maja, och så Ringklockor (ringblommor).


Här får några vita tulpaner bada i en gammal konservburk...

...medan jag tar en kaffe med nybakad bulle. Maja, kusin Oja och jag bakade idag. Sedan förberedde jag en massa mat inför fjällturen till Borga som vi ska företa oss i morgon.
Mina gamla Roy-skis från 70-talet skall dammas av och förhoppningsvis ska jag ej förirra mig ut i någon svart pist. Det räcker gott med någon trygg grön nerfart för ringrostiga lilla jag.



Nu kära Britt-Marie skall jag äntligen besvara din utmaning.
Utmaning nr. 1Regler:
Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dom.
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord!
Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!
Lycka till!
1. Vad heter du?: Gunilla
2. Ett ord på fyra bokstäver: Grav
3. Flicknamn: Gabriella4. Pojknamn: Göran
5. Yrke: Gatusopare
6. Färg: Grön
7. Klädesplagg: Gabardinbyxa
8. Mat: Gratäng
9. Sak i badrummet: Gästhandduk
10. Plats/stad: Gällivare
11. En orsak att vara sen: Gråtattack
12. Något man skriker: Guuud!
13. Film: Grabben i graven bredvid
14. Något man dricker: Galliano
15. Band: Gasolin 16. Djur: Gepard
17. Gatunamn: Gärdinsvägen (där jag bor)
18. Bil: Golf
19. Sång: Gud i dina händer (oj, vad fromt det blev ;)
Jag kommer inte att utmana några andra eftersom jag sett denna i ett flertal bloggar, så sannolikheten är stor att många redan gjort den.
Må så gott så länge!
I morgon åker vi på en liten tripp till Borgafjäll för att svinga oss nerför pisterna som sagt.
Kram från Gunilla på Grindelunda.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gilla! Såg att Konsum döpt en ny limpa efter dig! "Gilla" -mjukt och mustigt - lätt att tycka om! Ja dom har fångat dig precis! Å gott är det också. Snacka om att uppskatta en stamkund!
Kram Jonsson

strömmas sida sa...

Hoppas du har det härligt där i Borga.

Kram
strömma

Grindelunda sa...

Haha...Jonsson. Tror du inte att jag köpt det två ggr. redan. Kändes så rätt när det stod mitt namn och allt.
Tack för komplimangen. Du e´bra go du också.
Kram kram

Katta sa...

Vad fint med tulpanerna som simmar omkring i burken :) Du de där skidorna borde ju vara riktigt retrotrendiga nu, har du någon Stenmarksluva med?Ha en bra helg, kram Katta

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej!
Hoppas att ni har haft det bra i Borga och att inga ben blev brutna.
Må så gott. Kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Rolig utmaning! Tulpanarrangemanget var så vackert i konservburken!
Hoppas ni haft det trevligt i Borgafjäll!
Må så gott vännen!
kram
nina

Anonym sa...

Hej hopp! Grattis Maja idag! Va kul att åka till Borga. Ha en bra söndagkväll! Kram Svägruskan