lördag 22 mars 2008

Bäst & pest

Har blivit utmanad av Rost & rosor i "bäst & pest"Bäst i alla kategorier är ju denna fyrklöver av fina tjejer som finns i familjen...
...men ska jag välja något här hemma så är det nog vår toa som är det fräschaste rummet i huset. Lättstädat till tusen. Badkaret tog vi bort när vi renoverade, och det kan jag sakna. Men vi har planer på sikt att ordna till tvättstugan och där få plats med badkar.



Ett annan favorit är vår härliga altan. Hade tyvärr inga bra sommarbilder, men här brukar vi må gott bland blommor, hängmattor, korgstolar m.m.
När sommaren kommer hit till norra Jämtland kommer ni att få se hur vi har det.

Det utrymme i vårt hem som är mest "pestigt" och i behov av renovering är vårt Pippi Långstrump-kök.
Men det är trots alla färger mig väldigt kärt, och vi trivs bra i alla fall.
Men nog skulle det vara härligt med nytt. Framför allt väldigt lättskött. Vi kommer dock att renovera det i tidstypisk stil när det blir dags för det, med sneda luckor i sent 40-tals stil.
Men att bo i ett gammalt hus innebär s.g.s ständig renovering, och det är charmen i sig.
Blir man någonsin klar...???

Ha en skön påskafton kära vänner.
Kram från Gunilla i Grindelunda

13 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Härligt badrum och altan, förstår att du gillar dem.
Gillar dina marmorerade ägg.
Ha en Glad Påsk
kram Lily

Änglahem sa...

Badrummet ser ju jättefint ut, för att inte tala om altanen!!! När kommer sommaren på ett ungefär till er? Fina vinterbilder!

Vi som fått riktig vår här, är nu tillbaks till vinter med stort V!
Snö, tö, slask och sen tillbaks till snö o kallt!!! Vill Inte!!!

Köket kanske var i färggladaste laget, men jag tycket verkligen man ser charmen i det! Allt behöver ju faktiskt inte vara nytt, eller?

Fortsatt skön Påskhelg!
Kram
Ulrika

Anonym sa...

Vad tråkigt att du blivit sjuk nu då när du är hemma och ledig.Håller med om att barnen så klart är det bästa man har hemma.Fast man kan få vara lite ytlig och tänka på det som finns omkring med i bland.Fräch toa ni har, vi har heller inget badkar nåt som jag saknar men vi söker större lägenhet och då är badkar ett krav från bla mig.Den där altanen ser ju ur mysig ut på sommaren och nu på vintern med ju.Kul att ni ska ha såna snedluckor sedan med i köket jag gillar såna. Min farfar brukade snickra såna i byarna längs Vattudalen en gång i tiden.Nu blev jag presis serverad tunnbröd därifrån med Cambozola på,mums.Krya på dig nu Gilla och så önskar jag dig och familjen en fin påsk, kram Katta

Hannis sa...

Vilket mysigt badrum!
Och altan..Vilken dröm!

Köket har sin charm tycker jag.
Man vaknar ju till liv av lite färg=))

Krya på dig och hoppas du får njuta av påsken/Kram Hannis

Millygarden sa...

Ja, måste bara hålla med! man blir aldrig klar.... men så är det väll tjusningen med att bo i hus också....eller så är det min tröst! Jag har ständigt nya ideer för vad vi ska göra i vårt hus! Sambon brukar påminna mig! ska vi göra det här klart först! Jo men sen då brukar jag svara....
ps. tack för snälla kommentarer hos mig.
Glad Påskafton
Kram Marina

Millygarden sa...

Hej Igen!

Krya på dig!

Kram Marina

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Jättefint fräscht badrum och underbar altan, förstår att du trivs med det!
Pippiköket har också sin charm trots färgerna, skall ni ha liknande modell?
Nej jag undrar om man någonsin blir färdig med ett gammalt hus?!
Önskar er en fortsatt skön påskhelg!
kram
nina

Millygarden sa...

Ja visst är det okay..länkar till dig också.

Kram Marina

IKT i min vardag sa...

Hej!

Vilket fräscht badrum och vilken underbar altan, förstår att ni trivs där.
Det var ett färgglatt kök ni har, verkligen ett pippi-kök.

Såg att vi har likadana kökshanddukar och liten pippi, jag fick mina utav mamsen. Tyckte handduken var kul, lite retro.

Hoppas påsken varit bra.

Kram

Cattis sa...

Underbar altan!

Köket är läckert på något vis ändå... är väl assosiationen till pippi som gör det ;-)

Önskar dig en härlig fortsättning på påsken

kram
Cattis

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tackar för värmande ord hos mig!!!

Så underbar altan ni har...ljuvlig ju,en dröm!!!
Japp...köket...kan bara le..;)

Men vänta tills mina pest bilder kommer!!!!!
God fortsättning!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
(\ /)*********************
( ..) ♥ KRAM MILLAN ♥
C('')('')*****************
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Solsjö - Under en vind sa...

Gillar verkligen dina bäst val! Å du färgerna till trots, köket var ganska charmigt så!
Tror aldrig att man blir klar i ett hem...det finns alltid nya projekt....

Ha en bra dag! Kram!

Linneagården sa...

Hoppas ni har haft en trevlig påsk.
Vilken fräsch toa ni har.

Man kanske får pröva att sitta på altanen din, till sommar´n, den ser inbjudande ut, hihi.

Vad tror du om en lite tripp till Offerdal/Engla Maria framöver? Skulle varit kul!

Ha det så bra, vi ses snart //madelene